کپکام قصد دارد با موتور جدید REX به گرافیک واقع گرایانه دسته پیدا کند

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
لیان با چاقویی در دست در بازی Resident Evil 4 Remake
کپکام در نظر دارد تا با موتور گرافیکی جدید REX Engine، بازی‌های آینده‌ی خود را با گرافیک نزدیک به واقعیت طراحی کند.
تبلیغات

کپکام که همواره به‌عنوان یکی از بهترین استودیوهای توسعه‌دهنده بازی‌های AAA شناخته شده است، اخیراً با بازی‌های جدید Resident Evil خود به این روند ادامه داده است. امروزه کپکام نه فقط برای بازی‌های باکیفیت خود، بلکه به موتور گرافیکی RE Engine این شرکت نیز مشهور است که از نظر تکنولوژی، هم سطح بهترین‌های این صنعت از جمله Decima و Northlight و امثالهم رقابت می‌کند.

سال گذشته نسخه جدیدی از این موتور تحت عنوان REX معرفی شد که انتظار می‌رود با ارتقاء قابل توجهی نسبت به قبل همراه شود. کپکام در جریان ۴۵امین نشست عمومی این شرکت در پاسخ به سؤالی که درباره برنامه‌های آن‌ها برای تحول موتور RE Engine پرسیده شده است، اعلام می‌کند که سهام‌داران این شرکت باید انتظار اخبار بزرگ و جاه‌طلبانه‌ای را از طرف آن‌ها داشته باشند.

این پاسخ نشان می‌دهد که کپکام نیز مانند بسیاری از استودیوهای بزرگ دیگر به‌دنبال ارتقاء سطح گرافیک بازی‌های خود تا مرز بین واقعیت و تخیل است. از سوی دیگر، باتوجه‌به تأکید آن‌ها روی بهبود بهینه‌سازی عملکرد بازی‌ها، به‌نظر می‌رسد که قرار نیست برای دستیابی به این منظور نیاز به سطح بسیار بالایی از عملکرد سخت‌افزاری را داشته باشیم. این اظهارات زمان اهمیت پیدا می‌کند که می‌دانیم موتور گرافیکی فعلی RE Engine نیز به‌عنوان یکی از بهینه‌ترین ابزارهای بازی‌سازی در این صنعت شناخته می‌شود.

2024-7-resident-evil-4-remake

بازی‌هایی مانند Devil May Cry 5 و Resident Evil 4 همچنان به‌عنوان یکی از ارائه‌کنندگان بهترین جلوه‌های گرافیکی نسل قبل و کنونی شناخته می‌شوند. درحالی‌که هردوی این بازی‌ها روی نسخه پایه کنسول‌های نسل قبل با نرخ فریم بالای ۳۰ اجرا می‌شوند.

بعد از معرفی موتور گرافیکی Codename REX، کپکام تأیید کرد که قصد دارد تا از آن برای توسعه‌ی انواع مختلفی از بازی‌های ویدیویی استفاده کند. قابلیت شخصی‌سازی بیشتر و تنوع محصولات، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که این شرکت به‌دنبال توسعه موتور گرافیکی جدید می‌رود. تمامی این اهداف به دستیابی به گرافیک نزدیک به واقع گرایانه کمک خواهند کرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات