مناطق نقشه غیرخطی بازی Phantom Blade Zero یکپارچه و پیوسته هستند

جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی فانتوم بلید زیرو
استودیو S-Game تایید کرد نقشه بازی Phantom Blade Zero از چند منطقه به‌هم متصل و یکپارچه تشکیل شده است.
تبلیغات

بااینکه بازی Phantom Blade Zero توسط تیم کوچکی در حال توسعه است، اما نمایش‌های آن در سال‌ گذشته باعث شد به یکی از موردانتظارترین بازی‌ها برای طرفداران سبک مبارزات اکشن تبدیل شود. بااینکه سازندگان سعی کرده‌اند تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد خلق کنند، اما همچنان می‌توانیم الهامات این بازی از سبک بازی‌های سولزلایک را ببینیم. حال تیم سازنده Phantom Blade Zero مشخص کرده است این بازی به‌مانند اکثر بازی‌های قدیمی‌تر سولزلایک شامل یک نقشه غیرخطی خواهد بود.

بااینکه موفقیت‌های اخیر فرام‌سافتور با بازی Elden Ring سبب شده است بسیاری از طرفداران انتظار حرکت سایر آثار مشابه به سمت سبک جهان باز را داشته باشند، اما توسعه‌دهنده Phantom Blade Zero تصمیم دارد مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

درهمین‌راستا کارگردان بازی در مصاحبه جدید خود خاطرنشان کرد چیزی که قرار است Phantom Blade Zero را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کند، نقشه غیرخطی آن خواهد بود. درواقع این بازی از سبک جهان باز فاصله گرفته است و در عوض دنیایی با مسیرهای پیوسته و مناطق یکپارچه را در اختیار بازیکن قرار خواهد داد. کارگردان بازی در ادامه افزود: «شما در یک نقشه یکپارچه حرکت می‌کنید و در مناطق مختلف آن به کاوش می‌پردازید. نقشه بازی مشابه آثار جهان باز نیست اما مناطق به‌طور پیوسته و یکپارچه به یکدیگر متصل شده‌اند.»

مبارزه با دشمنان در بازی Phantom Blade Zero

باتوجه‌به‌گفته کارگردان، بازی Phantom Blade Zero به‌جای قرار دادن دنیایی گسترده با امکان کاوش بی‌پایان پیش روی بازیکن، رویکردی مشابه بازی‌های قدیمی مجموعه Dark Souls را در پیش می‌گیرد؛ به‌طوری‌که نقشه بازی از چند منطقه متفاوت که به هم متصل هستند، تشکیل خواهد شد. بااین‌حال تمام مناطق از ابتدا در دسترس نیستند و بازیکن باید با کامل کردن مأموریت‌های داستانی، کلید ورود به منطقه جدید را کسب کند.

علاوه‌براین در هر منطقه مسیرهای متعددی برای پیشروی تعبیه شده است. بازیکن‌ها می‌توانند با کاوش در محیط به محتوای مختلفی از جمله دشمنان، باس‌های مخفی و کلکسیون‌های قابل جمع‌آوری برسند. استودیو S-Game قبلا تایید کرده است بازی Phantom Blade Zero کاملا مشابه آثار سولزلایک نیست و تجربه‌ای راحت‌تر ارائه خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات