سقوط ۹۰ درصدی سود سالانه پارادوکس اینتراکتیو

جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
لوگو استودیوی Paradox Interactive
استودیو بازی‌سازی پارادوکس اینتراکتیو در یک سال حدود ۹۰ درصد از سود خود را از دست داده است.
تبلیغات

پارادوکس اینتراکتیو، ناشر و توسعه‌دهنده سوئدی، به خاطر سری بازی‌های استراتژیک بزرگ و موفق خود مانند Europa Universalis ،Crusader Kings و Hearts of Iron شناخته می‌شود اما این شرکت در حال حاضر به شدت با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. پارادوکس در حال گذراندن یک دوره نسبتا آشفته با شکست‌های کوچک و بزرگ است که تاثیر قابل توجهی بر امور مالی آن‌ها داشته.

رسانه PC Gamer در گزارشی گفته است که طبق آخرین صورت مالی منتشر شده از این شرکت در این هفته، استودیو با کاهش چشمگیر ۹۰ درصدی از سود عملیاتی خود مواجه شده است. آن‌ها از سود ۲۹۳ میلیون کرون سوئد (معادل تقریبا ۲۷ میلیون دلار آمریکا) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به تنها ۳۷ میلیون کرون (معادل تقریبا ۳/۵ میلیون دلار آمریکا) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ رسیده‌اند. این امر عمدتا به دلیل هزینه‌های توسعه بازی Life by You است که در نهایت لغو شد اما حدود ۲۰۸ میلیون کرون (معادل تقریبا ۱۹ میلیون دلار آمریکا) برای پارادوکس هزینه داشت.

رهبران در بازی Hearts of Iron 4

اگرچه پارادوکس همچنان در حال ضرردهی نیست و درآمدش مثبت است اما این امر عمدتا به دلیل عناوین تثبیت‌شده‌ای مانند ویکتوریا ۳، جنگ‌های صلیبی ۳ و قلب‌های آهنی ۴ است. فردریک وسترن، مدیرعامل این استودیو در اظهار نظری درباره صورت مالی منتشر شده پارادوکس می‌گوید:«ما سه ماهه دوم سال را با احساسات مختلفی به پایان رساندیم. از یک طرف کسب‌وکار اصلی ما عملکرد بسیار خوبی داشته است اما از سوی دیگر تصمیم دشواری برای لغو انتشار Life by You را گرفتیم زیرا این بازی نمی‌توانست انتظارات ما را برآورده کند.»

وسترن همچنین عقیده دارد که این استودیو در سال‌های اخیر و در چندین پروژه پرریسک خود اشتباه کرده است. او در این‌باره افزود:«واضح است که ما در چندین پروژه، به‌ویژه پروژه‌هایی که خارج از هسته اصلی بازی‌هایمان بود، تصمیمات اشتباهی گرفتیم و این باید تغییر کند.» به نظر می‌رسد پارادوکس می‌خواهد از پروژه‌های پرریسک فاصله بگیرد و تمرکز خود را روی عناوین کم‌خطرتری مانند Europa Universalis 5 بگذارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات