هوش مصنوعی صدای بازیگرها و صداپیشه‌های بازی‌ها را درآورد

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اعتصاب بازیگرها و صداپیشه‌های بازی‌ها در اعتراض به هوش مصنوعی
صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی به‌خاطر استفاده شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از هوش مصنوعی اعتصاب کردند.
تبلیغات

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA)، در اعتراض به سیاست‌های شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی، دست به اعتصاب زد. سگ-افترا پس از اعتصاب سال ۲۰۲۳ علیه استودیوهای بزرگ هالیوود، این‌بار وارد نبرد جدیدی با شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی شده است. اعضای این انجمن از تاریخ ۵ مرداد ۱۴۰۳ (۲۶ جولای ۲۰۲۴) دست از کار کشیدند و اعتصابی گسترده علیه شرکت‌های بزرگ صنعت بازی آغاز کردند.

اکتیویژن، Blindlight، دیزنی، الکترونیک آرتز، اپیک گیمز، Formosa Interactive، اینسامنیاک گیمز، تیک-تو، VoiceWorks Productions و WB Games از شرکت‌های تحت تأثیر این اعتصاب به‌شمار می‌آیند. دلیل اصلی اعتصاب بازیگران، نگرانی‌های جدی درباره استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی است. انجمن SAG-AFTRA از ماه‌ها پیش مشغول مذاکره با ۱۰ شرکت یادشده بود، اما تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است.

در بیانیه انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا درباره این اعتصاب آمده است: «با اینکه توافقاتی در بسیاری از مسائل مهم برای اعضای سگ-افترا حاصل شده است، کارفرمایان از تأیید صریح، واضح و قابل اجرای این موضوع خودداری می‌کنند که از تمام بازیگران تحت پوشش این قرارداد محافظت خواهند کرد.»

فران درشر، رئیس SAG-AFTRA نیز در این خصوص اعلام کرد: «قرار نیست به قراردادی رضایت دهیم که به شرکت‌ها اجازه استفاده از هوش مصنوعی به ضرر اعضای ما را می‌دهد. دیگر کافی است. وقتی این شرکت‌ها متعهد به ارائه توافقی مطلوب شوند که اعضای ما قادر به زندگی و کار باشند، آماده مذاکره خواهیم بود.»

دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره‌کننده اصلی و مدیر اجرایی SAG-AFTRA نیز افزود: «صنعت بازی‌های ویدیویی سالانه میلیاردها دلار سودآوری دارد. عامل اصلی این موفقیت، افراد خلاقی هستند که این بازی‌ها را طراحی و خلق می‌کنند. این شامل اعضای SAG-AFTRA می‌شود که به شخصیت‌های به‌یاد‌ماندنی و محبوب بازی‌ها جان می‌بخشند و مستحق و خواهان همان حمایت‌های ضروزی و پایه‌ای هستند که بازیگران فیلم، تلویزیون، استریمینگ و موسیقی دارند: دستمزد عادلانه و حق رضایت آگاهانه برای استفاده از چهره، صدا و بدن‌شان توسط هوش مصنوعی.

«صراحتا حیرت‌انگیز است که این استودیوهای بازی‌سازی هیچ درسی از اعتصاب‌های سال گذشته نگرفته‌اند. اعضای ما خواهند ایستاد و خواستار برخورد عادلانه و برابر در رابطه با هوش مصنوعی هستند. مردم نیز از ما حمایت می‌کنند.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات