Dragon Age: The Veilguard بیش از ۱۴۰ هزار خط دیالوگ دارد

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گردهم‌آیی کاراکترهای Dragon Age: The Veilguard
مدیر تیم خلاقیت این بازی اعلام کرد که تعداد دیالوگ‌های این بازی و مقیاس بزرگ آن باعث شد تا توسعه نسخه چهارم این مجموعه یک دهه طول بکشد.
تبلیغات

عنوان Dragon Age: The Veilguard قرار است پاییز امسال و یک دهه پس از انتشار آخرین قسمت این سری یعنی Dragon Age: Inquisition به بازار عرضه شود. با این که طرفداران این مجموعه بارها از طولانی شدن زمان توسعه قسمت چهارم آن ابراز ناراحتی کردند اما اعضای تیم توسعه می‌گویند که مقیاس بزرگ پروژه باعث شده تا ساخت آن نیاز به زمان زیادی داشته باشد.

جان اپلر، مدیر خلاقیت این بازی در مصاحبه با رسانه GamesRadar در مورد جریان توسعه دراگون ایج: وایل‌گارد گفت که استودیو BioWare می‌خواست مطمئن شود که این کار را درست انجام داده و این عنوان اکشن و نقش‌آفرینی را تبدیل به «بهترین نسخه ممکن» کرده است.

براساس گفته‌های اپلر، صداپیشگان بازی پنج سال روی آن کار کرده‌اند و اشلی بارلو، مدیر اجرایی بخش خلاقیت نیز در تایید او گفت که برای این عنوان نقش‌آفرینی بیش از ۱۴۰ هزار خط دیالوگ نوشته و ضبط شده است. ۶۰ هزار خط از این دیالوگ‌ها فقط برای شخصیت اصلی روک است و هر نسخه از این شخصیت، که توسط صداپیشگان مختلف صداگذاری شده است، حدود ۱۵ هزار خط دیالوگ دارد.

بارلو در ادامه گفت:«ضبط دیالوگ‌های ۷۰۰ شخصیت بازی که بیش از ۸۰ هزار خط دیالوگ دارند و اگر تمام نسخه‌های روک را هم حساب کنیم این عدد به ۱۴۰ هزار خط می‌رسد، زمان می‌برد. ساخت یک چیز خوب همیشه زمان‌بر است.»

شخصیت روک در بازی Dragon Age The Veilguard

البته شایان ذکر است که طبق گزارش‌های منتشر شده، طولانی شدن سال‌های توسعه دراگون ایج: وایل‌گارد با مشکلات پشت پرده و راه‌اندازی‌های مجدد کل پروژه از ابتدا نیزهمراه بوده است و استودیو بایوور مدت زیادی را فقط صرف این کرد که تصمیم بگیرد که این بازی تک‌نفره باشد یا چندنفره.

به هر حال، مقیاس نسخه چهارم این مجموعه نسبت به نسخه‌های قبلی به طور غیرقابل انکاری بزرگ است. با بیش از ۱۴۰ هزار خط دیالوگ ضبط شده، این بازی از نظر تعداد دیالوگ از تمام عناوین قبلی بایوور پیشی می‌گیرد. نسخه سوم دراگون ایج تنها دارای ۸۰ هزار خط دیالوگ ضبط شده بود و «مس افکت: آندرومدا» نیز تنها با ۶۵ هزار خط دیالوگ ساخته شد که تازه تعداد دیالوگ‌های آن از مجموع دیالوگ‌های نسخه دوم و سوم «مس افکت» بیشتر بود.

Dragon Age: The Veilguard برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۵، کامپیوتر و استیم دک در پاییز امسال عرضه می‌شود و تاریخ انتشار دقیق آن در تابستان جاری اعلام می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات