سازنده Palworld: انجام فقط یک بازی در تمام اوقات عادت سالمی نیست

جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پوکمون با اسلحه در بازی Palworld
یکی از اعضای تیم توسعه‌دهندگان بازی Palworld می‌گوید تجربه‌ی یک بازی تکراری در تمامی اوقات، هم به ضرر بازیکنان است و به زیان صنعت ویدیوگیم تمام می‌شود.
تبلیغات

جان باکلی، مدیر روابط عمومی استودیوی پاکت پیر، سازنده بازی Palworld که بیشتر با نام «Bucky» شناخته می‌شود، در مصاحبه با کانال یوتیوب Going Indie به ادعایی که در آن بازی Palworld را یک «بازی مُرده» خطاب می‌کنند، پاسخ می‌دهد. این لقب زمانی به این بازی نسبت داده شده که گفته می‌شد بیشترین تعداد بازیکنان هم زمان این بازی از ۲ میلیون بازیکن در دوران اوج عملکرد خود به فقط ۶۰ هزار نفر رسیده است.

باکلی توضیح می‌دهد که این بازی هرگز هدف خاصی را برای بازیکنان تعریف نمی‌کند تا به این ترتیب هیچ‌وقت برای تجربه طولانی مدت ساخته نشده باشد. براساس توضیحات باکلی، اگر بازیکنان به تجربه‌ی یک بازی خاصی در تمامی اوقات ادامه دهند، این دیدگاه در میان ناشران و توسعه‌دهندگان به‌وجود می‌آید که به سمت ساخت بازی‌های لایو سرویس بروند تا به این ترتیب بازار از تعداد زیاد بازی‌های جدید خالی و خالی‌تر شود. او در اینباره می‌گوید:

«فکر نمی‌کنم شما نیاز داشته باشید تا خود را مجبور به تجربه یک بازی تکراری در تمامی اوقات کنید. این کار نه برای ما، نه برای توسعه‌دهندگان و نه برای گیمرها عادت سالمی محسوب نمی‌شود. این کار به‌طور کلی به ضرر کل صنعت گیمینگ است. هرچقدر بیشتر به این رفتار ادامه دهیم، شرکت‌های بزرگ‌تر بیشتر متقاعد می‌شوند که گیمرها این‌روزها خواستار بازی‌های لایو سرویس هستند.

پوستر بازی Palworld

ما نباید دوباره در مسیری حرکت کنیم که همینطور تعداد بازی‌های لایو سرویس بی روح بیشتری تولید شوند که بعد از ۹ تا ۱۲ ماه به‌دلیل پایین آمدن تعداد بازیکنان تعطیل می‌شوند. در این صورت همه‌ی طرف‌ها متضرر می‌شوند.»

در عوض باکلی از بازیکنان می‌خواهد تا بازی‌های متنوع‌تری را تجربه کنند. به‌خصوص بازی‌های مستقلی مانند Palworld که در آن‌ها بیشتر تمرکز روی خوش گذشتن برای بازیکنان است، نه اینکه صرفاً به یک بازی متعهد باشیم. او در اینباره می‌گوید:

«تا می‌توانید بازی‌های مستقل را تجربه کنید. بیشتر پولتان را روی آثار ایندی صرف کنید. از کسانی‌که سعی دارند تا بازی‌های سرگرم کننده بسازند حمایت کنید. چه کسی اهمیت می‌دهد که فقط پنج نفر یک بازی را تجربه می‌کنند؟ سعی کنید خودتان از آن لذت ببرید. فکر نمی‌کنم نیاز باشد بیش از این وضعیت را پیچیده کنیم.»

این اولین باری نیست که باکلی درباره افت تعداد بازیکنان Palworld اظهارنظر می‌کند و از این طریق بازیکنان را به تجربه آثار جدیدتر تشویق می‌کند. او در ماه فوریه نیز به بازیکنان توصیه کرده بود که بازی‌های دیگر را هم تجربه کنند و منتظر آپدیت‌های بعدی Palworld نباشند. او معتقد است که افت تعداد بازیکنان یک بازی یک امر کاملاً طبیعی است؛ چراکه Palworld جزء بازی‌هایی نیست که به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که با محتوای جدید بازیکنان خود را حفظ کند.

نوازش کردن یک Pal در بازی Palworld

او در اینباره توضیح می‌دهد: «بازی‌های فوق‌العاده‌ی خیلی زیادی وجود دارند و اصلاً نباید حس بدی داشته باشید که از این بازی به بازی دیگر بروید. اگر شما همچنان درحال تجربه بازی Palworld هستید، ما از صمیم قلب شما را دوست داریم. اگر دیگر Palworld را بازی نمی‌کنید، بازهم شما را دوست داریم و امیدواریم یک روز دوباره به آن سر بزنید. بازی‌های زیادی را تجربه کنید و سعی کنید ژانرهای متنوعی را تجربه کنید. در دنیای بازی‌های مستقل به‌دنبال جواهرات مخفی بگردید.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات