فروش بازی Braid: Anniversary Edition فاجعه بوده است

جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی Braid: Anniversary Edition
سازنده بازی Braid می‌گوید فروش نسخه ویژه سالگرد این بازی فاجعه بوده است.
تبلیغات

بازی Braid: Anniversary Edition در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد و شامل نسخه ریمستر شده از بازی اصلی و تعداد زیادی ویژگی جدید از جمله یک صداگذاری تعاملی با بیش از ۱۵ ساعت روایت بود. با وجود همه این‌ها، ویدیوی جدیدی از صحبت‌های جاناتان بلو، سازنده این بازی در یک کانال یوتیوب به‌نام Blow Fan اخیرا منتشر شد که مونتاژی از کلیپ‌های مختلف آقای بلو درباره فروش بسیار پایین این بازی در هفته‌های پس از انتشار بود که از کانال توییچ او به‌دست آمده بود.

در اولین کلیپ می‌توانیم آقای بلو را ۶ روز بعد از انتشار این بازی ببینیم که هنوز درباره عملکرد آن مطمئن نیست و اعتقاد دارد که برای قضاوت عملکرد آن هنوز زود است. او به یکی از بینندگان خود می‌گوید: «بگذارید اینطور بگویم، ما هنوز کاملا مطمئن نیستیم. اینطور نیست که طبق انتظار شما ما یک میلیون نسخه در روز اول فروخته باشیم. این یک نسخه ریمستر شده است، پس نباید انتظار داشته باشید که مقدار هیجانی که برای آن وجود دارد مانند یک بازی کاملا جدید باشد. اما باید ببینیم که وضعیت چطور پیش می‌رود.»

در کلیپ دوم که ۳۴ روز پس از انتشار این بازی ضبط شده است، آقای بلو در جواب بیننده‌ای که از او پرسیده بود آیا این بازی فروش خوبی داشت یا نه، پاسخ داد: «نه، فروش آن افتضاح بود.» او در ادامه می‌گوید: «بستگی دارد که استاندارد شما چه باشد. اگر بخواهید آن را با بازی‌های نوستالژیکی مثل بازی‌های Jeff Minter در استیم یا بازی‌های Atari 50 مقایسه کنید، باید بگویم که از هر دوی آن‌ها بیشتر فروخت. اما اگر چیزی که استودیو نیاز داشت تا زنده بماند را در نظر بگیرید، فروش آن افتضاح بود. بگذارید اینطور بگویم، آینده هنوز مشخص نیست. اما خوب نبود. اصلا خوب نبود.»

ماجراجویی شخصیت بازی Braid: Anniversary Edition

در کلیپ سوم که ۶۸ روز پس از انتشار بازی ضبط شده است، آقای بلو دوباره در پاسخ به کسی که درباره فروش این بازی از او سؤال کرده بود، می‌گوید: «نه، افتضاح بود. کاملا افتضاح بود.»

در کلیپ آخر که ۷۴ روز پس از عرضه بازی ضبط شده است، یکی از بینندگان از آقای بلو درباره زبان برنامه‌نویسی Jai سؤال کرد که او گفته بود در حال کار کردن روی آن است. وقتی از او پرسیده می‌شود که در حال حاضر چند نفر به‌صورت تمام وقت مشغول کار روی این زبان برنامه‌نویسی هستند، او جواب داد: «هیچکس، چون ما از پس حقوق دادن به کسی برنمی‌آییم چون فروشمان بد بود.»

نظر منتقدان نسبت به بازی Braid: Anniversary Edition مثبت بود و نسخه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس آن به ترتیب توانستند در وبسایت متاکریتیک نمرات ۸۶ و ۹۲ را کسب کنند که نمرات بسیار خوبی هستند اما به‌نظر نمی‌رسد که روی فروش آن تاثیری گذاشته باشند.

تماشای ویدیو در یوتیوب

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات