بزرگی بازی های بعدی فرام سافتور نمیتواند فراتر از Elden Ring باشد
Elden Ring بزرگترین و موفقترین بازی عرضه شدهی استودیوی فرام سافتور است که از جوانب مختلف مورد تحسین منتقدان و بازیکنان خود قرار گرفته است. هیدتاکا میازاکی، کارگردان باسابقه این استودیو و خالق بازیهایی همچون سری دارک سولز، Demon's Souls و Elden Ring در مصاحبه با نشریه گاردین گفته است که در شرایط کنونی، بازیکنان نمیتوانند از فرام سافتور انتظار ساخت بازیهای بزرگتر یا حتی در حد و اندازههای Elden Ring را داشته باشند.
او همچنین خاطر نشان کرد که این استودیو درحال تلاش برای حفظ پایداری عملکرد و کسب اطمینان از این است که تمامی سرمایهها و تمرکز خود را به یک بازی خاص گره نزند. میازاکی در بخشی از صحبتهای خود در اینباره میگوید: «بودجه، مقیاس، دامنه عملکرد و همهی چیزهای دیگر بهحدی رسیده است که دیگر مثل گذشته جای تحمل برای تجربه شکست وجود ندارد. FromSoftware نیز روش خاص خود را برای اجتناب از ریسک دارد.
اینطور بگوییم که تقریباً همهی پروژههای ما شریک و حامی خاص خود را دارد که پروژه را تأمین مالی میکند. از دیدگاه مدیریتی، ما همهی سرمایهی خود را روی یک پروژه قمار نمیکنیم. قبل و بعد از بازی الدن رینگ، تفاوت آشکاری وجود خواهد داشت. مثلاً شما میتوانید این را در Armored Core VI به خوبی مشاهده کنید. از نظر مقیاس جایی که فرامسافتور در آن قرار دارد، Elden Ring واقعاً بالاترین حدی است که میتواند به آن دست پیدا کند.
ما برای این کار همهی منابع و استعدادهایی که در اختیار داشتیم استفاده کردیم. برای اینکه مقیاس کار را از این هم بزرگتر کنیم، نگرانیهایی وجود دارد. شاید داشتن چند پروژه متعدد، مرحله بعدی کار ما باشد. جایی که برخی استعدادهای جوانتر نیز میتوانند از این فرصت برای طراحی و مدیریت پروژههای کوچکتر استفاده کنند.»
اگر فکر میکنید بازی Elden Ring به اندازه کافی بزرگ نبوده است، این خبر برای شما ناامیدکننده خواهد بود؛ اما این موضوع غیر قابل انکار است که بازی Elden Ring، اثر عظیمی بود که استودیوی فرامسافتور زمان زیادی را صرف ساخت آن کرد. درواقع چیزی که الدن رینگ را انقدر ارزشمند میکند، مقیاس این بازی نیست، بلکه کیفیت بالای تجربه بازی در طول تمام دقایق تجربه آن است که توسعهدهندگان فرامسافتور قادر به ارائهی آن بودند.
در صورتی که قرار باشد بازیهای آینده فرامسافتور از نظر مقیاس بزرگتر شوند، این استودیو دیگر به سختی بتواند این کیفیت را برای آنها حفظ کند. با درنظرگرفتن موضوع قربانی نکردن کیفیت دربرابر کمیت، این بهترین رویکردی است که بازیکنان از یک بازیساز انتظار دارند.
درنهایت شما هم میتوانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
نظرات