درآمد استودیو Square Enix هر سال کمتر می شود

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس / Square Enix
فروش استودیو Square Enix با وجود عرضه نسخه جدید Final Fantasy 7 نسبت به سال قبل باز هم کاهش یافت.
تبلیغات

بنابر گزارش مالی تازه منتشر شده از این استودیو، فروش این بازی‌ساز قدیمی نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال قبل ۱۸/۴ درصد کاهش پیدا کرده است. دلیل اصلی این کاهش درآمد، فروش بسیار پایین بازی‌هایی است که این استودیو امسال منتشر کرد. برای مقایسه، در سه‌ماهه مشابه در سال ۲۰۲۳ این استودیو بازی فاینال فانتزی ۱۶ و فاینال فانتزی پیکسل ریمستر شده را منتشر کرد که آن‌ها هم فروش خوبی نداشتند.

با این حال به خاطر هزینه تولید بسیار پایین و بودجه کمی که به تبلیغات بازی امسال اسکوئر انیکس اختصاص داده شد، این استودیو توانست نسبت به همین مدت در سال قبلی، سود بیشتری نسبت به درآمدش داشته باشد.

بازی بزرگ چندنفره و آنلاین این استودیو البته نسبت به سال قبل شاهد رشد در فروش و درآمد بود. سه‌ماهه مذکور البته شامل ماه ژوئیه (اوایل تیر - اوایل مرداد) نمی‌شود که در آن بسته الحاقی Downtrail برای بازی فاینال فانتزی ۱۴ منتشر شد و بنابراین درآمد حاصل از آن در این گزارش محاسبه نشده اما چیزی که مشخص است این است که توجه و علاقه بیشتری نسبت به بازی‌های جدید این مجموعه جلب شده است و انتظار می‌رود که در سه‌ماهه آینده شاهد یک رشد در فروش اسکوئر انیکس باشیم.

کلاود در منظره شهر میدگار Final Fantasy 7 Remake

بخش بازی‌های موبایلی نیز به دلیل فروش ضعیف بازی‌های موجود، شاهد کاهش فروش بوده‌اند که این عملکرد احتمالا شامل بازی رایگان Final Fantasy 7 Ever Crisis در سال گذشته نیز می‌شود. با این حال، سود این مجموعه به دلیل بهینه سازی هزینه‌های عملیاتی، افزایش یافته است. به طور کلی می‌توان گفت که اسکوئر انیکس به تلاش‌های خود برای تقویت رقابت و سودآوری کسب و کار خود ادامه می‌دهد.

در ابتدای سال جاری میلادی تاکاشی کریو، مدیرعامل اسکوئر انیکس از بررسی سیستم توسعه این شرکت برای افزایش کیفیت و سود آن خبر داد. به عنوان بخشی از این برنامه، این شرکت پروژه‌هایی که ۱۱۲ میلیون پوند ارزش داشتند و در حال توسعه بودند را رها کرد که منجر به افزایش زیان در سال مالی قبل شد و حالا به‌شدت به دنبال یک استراتژی جدید چند پلتفرمی است.

بنابراین می‌توان گفت که این شرکت به وضوح در فاز بازسازی استراتژی‌های خود قرار دارد و این بازسازی علیرغم فروش ناامیدکننده بازی‌های موجود، منجر به سود شده است. این شرکت همچنین کارکنان خود را در دفاتر آمریکا و اروپا به عنوان بخشی از این اصلاحات ساختاری اخراج کرد.

فروش بازی Final Fantasy 7 Rebirth به طور خاص در این گزارش مالی گنجانده نشده است اما قبلا گزارش شده بود که فروش آن کمتر از انتظار بوده ​​است. قسمت سوم و پایانی این سه گانه هنوز به طور کامل رونمایی نشده و تاریخ انتشاری نیز برای آن ارائه نشده است اما کارگردان آن یعنی نائوکی هاماگوچی تایید کرده است که بازی کارتی محبوب Queen's Blood به صورت اصلاح شده برمی‌گردد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات