استودیو Ready at Dawn تعطیل شد

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی استودیو ردی ات داون Ready at Dawn Studio Logo
طبق گزارش رسانه اندروید سنترال، استودیوی بازی‌سازی Ready at Dawn که به ساخت بازی‌های واقعیت مجازی مشغول بود، به‌علت کمبود بودجه تعطیل شد.
تبلیغات

طبق گزارشات، تعطیلی استودیو Ready at Dawn به دلیل محدودیت‌های جدید در بودجه و تلاش برای بیشتر نکردن مشکلات در استودیو Reality Labs بوده است. یکی از مقامات شرکت متا همچنین اطمینان خاطر داده است که تعطیلی این استودیو به معنی به خطر افتادن بقیه استودیوهای تحت مالکیت این شرکت نیست.

استودیو Ready at Dawn در سال ۲۰۰۳ و توسط دو ناشر بزرگ دیگر یعنی ناتی داگ و بلیزارد و همچنین افرادی مانند آندریا پسینو و دیدیه مالن‌فانت تاسیس شد. از بازی‌های شناخته شده این استودیو نیز می‌توان به Daxter که یک دنباله مخصوص پلی استیشن پرتابل برای مجموعه پلتفرمر ناتی داگ اشاره کرد.

Lone Echo

در نیمه اول عمر این استودیو شاهد ساخته شدن دنباله‌ها و باندل‌هایی از بازی گاد آو وار، مخصوص کنسول PSP و به سفارش استودیو سانتا مونیکا و همچنین یک پورت مخصوص کنسول نینتندو Wii از بازی Okami بودیم. در سال ۲۰۱۵ از این استودیو برای اولین بار شاهد طراحی، ساخت و عرضه بازی The Order: 1886 بودیم که یک بازی اورجینال برای کنسول پلی استیشن ۴ به‌حساب می‌آمد. بعد از عرضه بازی کنسولی و چندنفره Deformers در سال ۲۰۱۷ این استودیو تمرکز خود را به سمت بازی‌های واقعیت مجازی برد و در همان سال هم موفق شد تا دو بازی Echo و Lone Echo را برای پلتفرم‌های متا کوئست و آکولوس ریفت معرفی کند.

سال ۲۰۲۰ مجموعه استودیوهای آکولوس این استودیو را نیز تحت مالکیت خود درآورد تا بازیی اکو کامبت و لون اکو ۲ را برای آن‌ها بسازد. سال گذشته نیز به‌واسطه تغییرات ساختاری شرکت متا، بخشی از کارمندان این استودیو و استودیو دانپور اینتراکتیو تعدیل شدند. سال پیش همین موقع‌ها بود که اعلام شد بازی اکو تعطیل شده تا این استودیو بتواند روی پروژه‌های جدیدش کار کند که الان به‌نظر می‌رسد هیچوقت قرار نیست این پروژه‌ها به ثمر برسند. تعطیلی این استودیو با استودیو بازی‌سازی فنلاندی Shipyard Games همزمان شد و تعداد تعطیلی‌های امروز را به دو عدد رساند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات