مدیرعامل Take-Two درباره عرضه بازی‌های Call of Duty در گیم پس اظهارنظر کرد

شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
استراس زلنیک مدیر عامل Take two
استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two در مصاحبه جدید خود با وبسایت GamesIndustry.biz درباره تأثیر عرضه‌ی بازی‌های Call of Duty در گیم پس و بازی‌های این شرکت اظهارنظر کرد.
تبلیغات

استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو درباره عرضه‌ی بازی‌های پرچمداری مانند سری Call of Duty از روز نخست عرضه در سرویس اشتراکی گیم پس گفت، این کار می‌تواند حداقل برای دوره‌ی مشخصی کاربران را به سمت خرید اشتراک این سرویس ترغیب کند. زلنیک درباره سرویس‌های اشتراکی و تلاش مایکروسافت برای گنجاندن بازی‌های پرمخاطبی مانند Call of Duty در آن اضافه کرد: «این مسائل روی تصمیمات ما تأثیری ندارند. چراکه تصمیمات ما از روی منطق و تحلیل گرفته شدند.»

مایکروسافت و اکتیویژن تأیید کردند که بازی Call of Duty: Black Ops 6 استودیو تری‌آرک از همان روز نخست انتشار به گیم پس راه می‌یابد. این تغییر بزرگ می‌تواند باعث افزایش قیمت سرویس اشتراکی مایکروسافت شود. اضافه شدن کالاف دیوتی ۲۰۲۴ به گیم پس بدان معنا است که مشترکین می‌توانند تنها با پرداخت ۱۱ دلار که قیمت اشتراک فعلی سرویس است، بازی کالاف دیوتی را تجربه کنند.

او برای دفاع از سیستم فکری شرکت Take-Two می‌گوید: «از نظر من این سیستم اشتراکی بیشتر برای بازی‌های منتشرشده‌ی قدیمی مناسب است؛ چراکه هم کاربران می‌توانند به دنیای گسترده‌ای از بازی‌ها دسترسی داشته باشند و هم شرکت‌های سازنده می‌توانند از بازی‌های قدیمی خود کسب درآمد کنند. اما وقتی صحبت از بازی‌های سطح اول می‌شود، این مدل درآمدزایی مناسبی برای تولیدکنندگان بازی نخواهد بود؛ چراکه برخی تولیدکنندگان گاهاً سال‌ها برای توسعه‌ی بازی مورد نظر وقت و هزینه صرف می‌کنند.»

بازی Call of Duty جدید

زلنیک در ادامه به تعدیل نیروهای اخیر شرکت Take-Two واکنش نشان داد. این شرکت در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرد که در نظر دارد تا بخش توسعه بازی‌های مستقل زیر مجموعه‌ی خود به نام Private Division را منحل یا به شرکت دیگری واگذار کند. زلنیک با شفاف سازی درباره این تصمیم خاطرنشان کرد: «ما دامنه فعالیت‌های خود را محدودتر کردیم تا تمرکز روی بازی‌هایی که احتمال موفقیت بالاتری دارند، بیشتر شود.» زلنیک، اساس شکل گیری سیاست‌های Take-Two را در سه زمینه خلاصه کرد: «خلاقیت بیشتر، نوآوری بیشتر و کارایی بیشتر».

او در پاسخ به اینکه آیا در آینده، بازی‌های این شرکت به گیم پس منتقل خواهند شد، گفت: «ما قبلاً بازی‌های کاتالوگ (قدیمی) خود را برای این سرویس‌ها منتشر کرده‌ایم. حتی گاهی‌اوقات بازی‌های رده‌بالای خود را از این طریق دردسترس کاربران قرار دادیم؛ اما همچنان این بستر را مناسب بازی‌های کاتالوگ می‌بینیم تا بازی‌های رده اول. البته باید دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

بازی جدید Call of Duty

وی در ادامه اعلام کرد: «Take-Two حدود ۱۶۵ میلیون دلار از هزینه‌های خود را کاهش داده است» و هم‌اکنون در مقیاس و وضعیت «کاملا مناسبی» در شرایط کنونی بازار قرار دارد. زلنیک دیروز هم درباره احتمال همکاری فیفا و 2K برای ساخت بازی اختصاصی فوتبال خود اظهارنظر کرده بود. Take-Two Interactive در گزارش مالی اخیر خود تایید کرد که بازه زمانی عرضه بازی GTA 6 بدون تغییر خواهد ماند.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات