تمرکز پلی‌استیشن روی عرضه بازی‌های بزرگ باقی خواهد ماند

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی های استودیوهای پلی استیشن
سونی می‌گوید، پلی استیشن با هدف افزایش زمان تعامل بازیکنان و همچنین جذب مخاطبان جدید، همچنان روی عرضه بازی‌های بزرگ و نامی تمرکز خواهد کرد.
تبلیغات

پلی استیشن همواره در عرضه بازی‌های بزرگی که استانداردهای صنعت بازی را از نو تعریف می‌کنند، تبحر داشته ست. با اینکه استودیوهای فرست پارتی سونی از ابتدای سال تاکنون در زمینه عرضه‌ی این قبیل بازی‌ها فعالیت زیادی نداشتند، به نظر می‌رسد که این غول گیمینگ ژاپنی همچنان روی ادامه‌ی این رویکرد تأکید دارد.

سونی به‌تازگی اعلام کرده است که برنامه‌های پیش روی پلی استیشن، روی عرضه‌ی پیوسته و ادامه دار بازی‌های بزرگ، یکی پس از دیگری بنا شده است. سونی هنوز نقشه‌ی راه مشخصی را برای آینده‌ی مجموعه بازی‌های پلی استیشن ارائه نکرده است، بنابراین این ادعا می‌تواند جالب توجه باشد.

به طوری کلی گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۲۴ این شرکت، نشان‌دهنده رویکرد جاه طلبانه آن‌ها نسبت به آینده است. پلی استیشن برای عرضه بازی‌های بزرگی آماده می‌شود که طرفداران انتظار آن را می‌کشند و موفقیت آن‌ها تضمین شده است.

علاوه‌بر این، سونی در نظر دارد تا همزمان با افزایش زمان ارتباط کاربران پلی استیشن با بازی‌های این پلتفرم، روی گسترش جامعه کاربران فعال خود نیز کار کند.

بازی های بزرگ استودیوهای پلی استیشن

هرچند معضلاتی مانند رشد روزافزون بودجه‌ی موردنیاز ساخت این بازی‌ها و مدت زمان توسعه‌ی محصولات رده بالای AAA در مقابل اهداف پلی استیشن قرار دارند.

بانگاه به بازخورد کاربران پلی استیشن نسبت به بازی‌های عرضه شده روی این سیستم، باید گفت که بازی‌های کوچکتری مانند Astro Bot نیز اخیراً با استقبال خوبی مواجه شدند. بنابراین به نظر می‌رسد که ترکیبی از بازی‌های بزرگ و کوچک می‌تواند بهترین گزینه برای پیش برد این اهداف باشد.

سونی در جایی دیگر تأیید کرد که PS5 تاکنون ۶۱ میلیون نسخه را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این کنسول همچنان بهترین آمار را در میزان فروش کنسول‌های گیمینگ خانگی در اختیار دارد.

سال آینده می‌تواند سال هیجان انگیزی برای طرفداران سونی و پلی استیشن باشد. Ghost of Tsushima 2 تقریباً برای عرضه در سال ۲۰۲۵ قطعی شده است و اینسامنیاک هم می‌تواند محتوای جدیدی از بازی‌های اسپایدرمن را برای طرفداران این مجموعه به همراه داشته باشد. طرفداران امیدوارند که ناتی داگ و سانتا مونیکا هم درحال پیش برد پروژه‌های جدید خود باشند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات