Doom: The Dark Ages حق انتخاب بیشتری را در گلوری کیل‌ها به بازیکن می‌دهد

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مبارزات بازی doom: the dark ages
بازی Doom: The Dark Ages در زمینه مبارزات نزدیک و تکنیک‌های Glory Kill تغییرات عمده‌ای را به خود می‌بیند و بازیکنان بیش‌ازپیش حق انتخاب خواهند داشت.
تبلیغات

بازی Doom: The Dark Ages که اولین‌بار در جریان رویداد ایکس باکس رونمایی شد، اخیراً در QuakeCon اطلاعات جدیدی را در رابطه با جزئیات گیم‌پلی خود دریافت کرده است. براساس گزارش یکی از شرکت کنندگان، سیستم Glory Kill بازی به‌طور کلی بازطراحی شده است تا از این طریق حق انتخاب بیشتری را به بازیکن بدهد. ضمن اینکه سه سلاح برای درگیری‌های نزدیک در اختیار بازیکن خواهد بود و اسلحه‌ی «میخکوب» نقش پررنگی در گیم‌پلی بازی دارد.

در ماه می و زمانی‌که اولین شایعات مربوطه به جریان داشتن اتفاقات بازی جدید Doom در دوران قرون وسطا مطرح شد، نگرانی‌های زیادی درباره تناسب دنیای این دوره با سبک این مجموعه در میان طرفداران ایجاد شده بود. هرچه نباشد Doom همیشه با سلاح‌های بزرگ و تجهیزات آینده نگرانه‌ی چشمگیر خود دربرابر شیاطین دیوانه شناخته می‌شود. بااین‌حال این نگرانی‌ها بعد از رونمایی از Doom: The Dark Ages به فراموشی سپرده شد.

در تریلر رونمایی از بازی، شاهد همان لوپ گیم‌پلی آشنای بازی بودیم که درکنار موسیقی هاردکور همیشگی آن به‌عنوان امضای بازی‌های این مجموعه شناخته می‌شود. ضمن اینکه اینبار دووم اسلیر را با شنل مشاهده کردیم که به خودی خود طرفداران را به وجد می‌آورد. اگر کوچک‌ترین ابهاماتی هم درباره طراحی دنیای این بازی باقی مانده بود، در نمایش QuakeCon باید همه چیز شفاف‌سازی شده باشد.

دوم اسلیر با سپر

یکی از شرکت کنندگان این رویداد گزارشی را درباره مشاهدات خود از گیم‌پلی Doom: The Dark Ages ارائه کرده است که براین‌اساس، سیستم آشنای Glory Kill در گیم‌پلی این بازی به‌طور کلی تغییر کرده است تا اینبار بیشتر انتخاب‌های بازیکن را در جریان آن دخیل کند. براین‌اساس دیگر خبری از آن انیمیشن‌های از پیش طراحی شده که در Doom سال ۲۰۱۶ و Doom Eternal شاهد آن بودیم، نیست و حالا این بازیکنان هستند که تعیین می‌کنند چطور کار نیروهای دشمن را تمام کنند.

علاوه‌بر‌این، سلاح‌های بازی هم تغییرات زیادی را به خود می‌بینند. سلاح «دابل برل پلاسما» یکی از مواردی است که خیلی زیاد به تصویر کشیده می‌شود. همان‌طور اشاره شد، اسلحه‌ی «میخکوب» که دشمنان را به دیوار میچسباند، نیز نقش پررنگی در گیم‌پلی بازی دارد. سلاح‌های مبارزه نزدیک بازی شامل شعله افکن، گرز و یک سپر اره‌ای می‌شود.

به‌طور ویژه باید گفت که سلاح سپر اره‌ای، خود شامل چند المان مختلف در گیم‌پلی بازی می‌شود. براساس گزارش ارائه شده، این سلاح می‌تواند دشمن را به عقب هل داده و حتی می‌توان آن را پرت کرد تا نیروهای دشمن را تکه تکه کند. در این بازی Doom Slayer را بیش‌ازپیش در مبارزات تن به تن مشاهده خواهیم کرد و قطعاً سلاح‌های بزرگی را خواهیم دید که البته اصلاً غیرمنتظره نبود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات