موجودی PS5 در فروشگاه‌های چینی به دنبال استقبال از بازی Wukong به پایان رسید

شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی Black Myth: Wukong
به‌دنبال استقبال بی‌نظیر طرفداران از بازی Black Myth: Wukong در کشور چین، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ عرضه کننده کنسول پلی استیشن 5 از اتمام موجودی خبر دادند.
تبلیغات

براساس گزارش دنیل کامیلو، فروشگاه Huaqiangbei، بزرگ‌ترین مرجع عرضه کننده لوازم الکترونیکی در چین اعلام کرد که موجودی PS5 انبارهای آن‌ها پاسخگوی حجم تقاضای این روزهای بازار چین نیست. در این گزارش اعلام شده است که این شرایط به جولان کلاه برداران و فروشندگان کالاهای دست دوم در این کشور منجر شده است که از دو سال اول عرضه‌ی این کنسول در بازار مشاهده نشده بود.

براساس توضیحات ارائه شده، عرضه‌ی موفقیت آمیز بازی Black Myth: Wukong در این امر نقش به‌سزایی داشته است. استقبال کاربران از این بازی در شرایطی اتفاق می‌افتد که حواشی مختلفی در خصوص درخواست‌ ناشران این اثر از اینفلوئنسرها و بررسی کنندگان آن مبنی بر عدم پوشش مسائل سیاسی، ارجاع به شیوع ویروس کرونا و «پروپاگاندای فمنیسم» به وجود آمده است.

شماری از توسعه‌دهندگان استودیوی Game Science پیش از این به‌دلیل اظهار نظرات آن‌ها در خصوص برخی مسائل غیر اخلاقی و زن ستیزانه در شبکه‌های اجتماعی، مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

عبور آمار فروش بازی Black Myth: Wukong از 10 میلیون نسخه

براساس آخرین گزارش رسمی استیم، تعداد بازیکنان همزمان بازی Black Myth: Wukong از ۱.۴ میلیون نفر عبور کرده است که تاکنون چهارمین رکورد بیشترین تعداد بازیکن فعال در این پلتفرم به شمار می‌رود. این آمار روز پنج شنبه از دو میلیون نفر نیز عبور کرد تا این بازی را بالاتر از بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077، بازی Elden Ring، بازی Hogwarts Legacy و Baldur’s Gate قرار دهد. تا زمانی‌که گزارش جدید استیم در این خصوص منتشر شود، تنها بازی‌های Counter-Strike 2، بازی Palworld و PUBG: Battlegrounds (با ۳.۲۵ میلیون نفر) بالاتر از این اثر قرار می‌گیرند.

بازی Black Myth: Wukong تنها چهار روز پس‌ از عرضه توانسته است روی تمامی پلتفرم‌ها بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این خبر توسط اکانت ایکس Game Science، سازنده این اثر اعلام شده است. درهمین‌حال دنیل احمد، یک تحلیل‌گر صنعت بازی هم اعلام کرده است که فروش بازی مدنظر در بازه مشابه، بهتر از Elden Ring و Hogwarts Legacy بوده است. البته نمی‌دانیم ووکونگ چقدر سریع‌تر از دو بازی نام‌برده به آمار ۱۰ میلیون فروش دست پیدا می‌کند. فرام سافتور قبلا گزارش داده بود که الدن رینگ سه هفته بعداز عرضه، ۱۲ میلیون نسخه فروخت و هاگوارتز لگسی هم دو هفته بعداز انتشار به این رکورد رسید. به‌هرشکل، بازی Black Myth: Wukong پا‌به‌پای برخی‌از بهترین آثار صنعت گیم پیش می‌رود و این اتفاق برای یک بازی پرخرج ساخته‌شده در چین شگفت‌انگیز است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات