ساخت Crash Bandicoot 5 به‌خاطر بازی‌ های لایو سرویس لغو شده است

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت های بازی Crash Bandicoot
طبق شایعه منتشر شده، ساخت بازی Crash Bandicoot 5 در استودیوی Toys For Bob به‌خاطر توسعه بازی‌های لایو سرویس لغو شده است.
تبلیغات

براساس گزارش لیام رابرتسون، تاریخ‌دان صنعت ویدیو گیم، بازی Crash Bandicoot 5 در مراحل اولیه فرایند ساخت قرار داشت تا اینکه اکتیویژن تصمیم به لغو تولید این بازی گرفت. ظاهراً این تصمیم به دلایل مختلفی اتخاذ شده است که فروش پایین‌تر از حد انتظار بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time و کاهش بودجه بازی‌های تک‌نفره به نفع بازی‌های چندنفره‌ی لایو سرویس از جمله‌ی این موارد هستند.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که چندی پیش هم صحبت از لغو چند پروژه‌ی دنباله‌ی دیگر از جمله بازی جدید Tony Hawk’s Pro Skater مطرح شده بود. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که پس از انجام کار استودیوی Toys For Bob روی سه‌گانه‌ی Spyro Reignited و قبل از اینکه این شرکت تصمیم بگیرد تا بازی جدیدی از مجموعه‌ی کرش را آغاز کند، ایده‌هایی از یک بازی چندنفره‌ی Crash نیز به میان آمده است که درنهایت این تصمیمات به Crash Bandicoot 4: It’s About Time منجر شده است.

حتی یکی از این ایده‌ها، تشکیل یک تیم مشترک بین اسپایرو و کرش در یک بازی واحد بود که بعد از به‌وجود آمدن یک تهدید بین بُعدی در جهان این دو بازی اتفاق می‌افتاد. در این گزارش نوشته شده است که قرار بود اسپایرو و کرش دو کاراکتر قابل بازی آن باشند. پس از گذشت سه دهه، Crash Bandicoot همچنان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های پلتفرمینگ است. آخرین نسخه آن چهار سال پیش منتشر شد و از آن زمان طرفداران منتظر نسخه پنجم این سری هستند.

2024-8-crash-bandicoot-5-spyro-the-dragon-cancelled

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy اوایل این ماه به سرویس گیم پس افزوده شد اما بعد از آن یکی از کارمندان استودیوی تویز فور باب اعلام کرد که Crash Bandicoot 5 به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد. درواقع او می‌گوید که توسعه این پروژه به‌طور کامل لغو شده است. مجموعه Crash Bandicoot همیشه به‌دلیل رویکرد منحصربه‌فرد خود در ژانر پلتفرمینگ مورد توجه قرار گرفته و از معدود آثار این سبک به شمار می‌رود که امتحان خود را پس داده است.

مطمئناً به این زودی‌ها نمی‌توانیم بازی جدیدی از سری Crash Bandicoot را تجربه کنیم. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تویز فور باب هم‌اکنون روی سری Spyro تمرکز کرده است. پس از ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت، این استودیو مستقل شد؛ اما می‌دانیم که مایکروسافت ناشر بازی بعدی آن‌ها خواهد بود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات