ایندیانا جونز نمی‌توانست یک بازی شوتر باشد

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
شخصیت اصلی بازی Indiana Jones and the Great Circle
توسعه‌دهندگان استودیوی ماشین‌گیمز درباره گیم‌پلی متفاوت و منحصر‌به‌فرد Indiana Jones and the Great Circle می‌گویند این بازی نمی‌توانست یک بازی شوتر باشد.
تبلیغات

فیل سوج، سردبیر وبسایت پی سی گیمر در جریان رویداد گیمزکام و در مصاحبه‌ای که با توسعه‌دهندگان استودیوی ماشین گیمز ترتیب داده است، جزئیات بیشتری از نحوه‌ی ساخت بازی Indiana Jones and the Great Circle و الهام گرفتن سازندگان آن از آثاری مانند Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay و بازی‌های Wolfenstein را با طرفداران در میان می‌گذارد. تأکید سازندگان بازی روی بداهه‌پردازی و لزوم تمایز حس و حال این بازی با ساخته‌های قبلی این تیم، طرفداران را بیش‌ازپیش برای تجربه‌ی این ماجراجویی هیجا‌ن‌زده می‌کند.

جنز اندرسون، طراح ارشد بازی Indiana Jones در اینباره می‌گوید: «ایندیانا جونز یک تفنگدار همه فن حریف نیست. او در هر شرایطی که قرار می‌گیرد، چالش‌های پیش روی خود را با شلیک اسلحه از مقابل برنمی‌دارد. بنابراین این بازی نمی‌تواند یک بازی شوتر باشد و نباید هم اینطور باشد. اما اگر صحبت از درگیری‌های تن به تن باشد، این موضوع بیشتر منطقی به‌نظر می‌رسد.»

مخفی کاری در بازی Indiana Jones and the Great Circle

این همان جایی است که ارتباط نزدیک این بازی با Riddick نمایان می‌شود. اندرسون که در سال ۲۰۲۲ به استودیوی ماشین‌گیمز پیوست، به‌همراه بنیان‌گذاران این استودیو روی این مجموعه‌ی ماجراجویانه و علمی تخیلی کار کردند که به‌طور غیرمنتظره‌ای یکی از بهترین درگیری‌های نزدیک و اول شخص در بازی‌های ویدیویی را به گیمر ارائه می‌کرد. این الگوبرداری، باوجود حال و هوای کاملاً متفاوت داستان‌های Indiana Jones با مبارزات بی‌رحمانه و خونین زندانیان با سلاح‌های سرد در Riddick، یک تصمیم هوشمندان به‌نظر می‌رسد.

اندرسون در ادامه توضیح می‌دهد: «او یک جنگجوی بالفطره هم نیست، این کارها با خلق و خوی او نمی‌‌سازد. ولی بااین‌حال او همیشه خود را در میان درگیری‌ها و نبردهای تن‌به‌تن می‌یابد. او یک قهرمان غیرمنتظره و خوش شانس است. حالا تصور کنید که ما چطور قرار است این شخصیت پردازی را در گیم‌پلی به بازیکن القا کنیم؟ چطور می‌توانیم آن شوخ طبعی با شخصیت را در یک بازی پیاده کنیم؟

حتی با اینکه آن را با Riddick مقایسه می‌کنیم، می‌دانیم که این یک مبارزه کاملاً متفاوت است. محیط بازی The Great Circle بسیار آشفته‌تر است و چیزهای بسیار زیادی در اطراف شما وجود دارند که باید در درگیری‌هایی که اصلاً نظم و سبک مشخصی ندارند و کاملاً بداهه هستند، از آن‌ها استفاده کنید.»

2024-8-the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay

سبک مبارزات بازی Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay

این درگیری‌های غیرقابل پیش‌بینی و بداهه، چیزی است که در عین جذابیت برای بازیکن، یک کابوس برای توسعه‌دهندگان بازی است. مبارزات بازی Dark Messiah of Might و درگیری‌های آزاد Magic یا سبک مبارزات Baldur's Gate 3 چیزهایی است که برای درک این سبک در ذهن تداعی می‌شوند. علاوه‌بر سلاح‌های غیرمنتظره و تصادفی، شلاق معروف ایندیانا جونز نیز در مبارزات و هم در مقوله‌ی پیمایش، نقش پررنگی در این بازی خواهد داشت که یک کلید مخصوص نیز به آن اختصاص داده شده است.

اما جدا از بحث مبارزات بازی، به‌نظر می‌رسد که بازی Great Circle از سبک خاص مخفی کاری در بازی‌های Wolfenstein نیز الگوبرداری می‌کند تا تجربه بازی را تا حد زیادی به یک شبیه‌ساز غوطه‌ورکننده نزدیک کند. اندرسون گستره‌ی دنیای این بازی را چیزی در میان حالت خطی و جهان باز توصیف می‌کند که مشابه بازی‌های The New Order و Colossus، یک خط حرکتی واضح در یک دنیای نسبتاً باز در مقابل بازیکن قرار داده می‌شود.

سرباز نازی در بازی Wolfenstein

عبور از میان سربازان نازی بازی Wolfenstein با سبک مخفی کاری اجتماعی

مثلاً یک سری مناطق باز مثل اردوگاه دشمن در اینجا طراحی شده است که شما باید وارد یک ساختمان اصلی در مرکز آن شده و به کاوش در آن بپردازید. با اینکه مخفی‌کاری در بازی Great Circle بیشتر به شکل بسته و نفوذ به مناطق داخلی در نظر گرفته شده است، یک سری گزینه‌های دیگر برای مخفی کاری هیجان انگیز در محیط‌های اجتماعی نیز در مقابل بازیکن قرار گرفته است که بیشتر به سکانس‌های هیجان انگیز و تارانتینویی Wolfenstein مثل سکانس آغازین بازی The Old Blood شباهت دارد.

اندرسون در اینباره می‌گوید: «در هر لوکیشن بزرگ بازی، یک سری لباس‌های مبدل وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و با استفاده از آن‌ها در میان جمعیت مخفی شوید. این‌ها به شما کمک می‌کنند تا به‌عنوان شخصی که به آن‌جا تعلق دارد از میان نگهبانان عبور کنید. در غیر این صورت کار سختی برای رد شدن از آن‌جا خواهید داشت.»

Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، گیم پس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این بازی نهایتا در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات