ناتی داگ درحال توسعه ابزارهایی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها است

دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
بازی های ناتی داگ
باوجود صحبت‌های بحث برانگیز نیل دراکمن درباره هوش مصنوعی و نقش آن در صنعت بازی‌های ویدیویی، استودیوی ناتی داگ درحال توسعه‌ی سیستم‌هایی برای به‌کارگیری AI در گیم‌پلی بازی‌های خود است.
تبلیغات

اوایل امسال بود که یک مصاحبه با نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ حواشی زیادی را در رسانه‌ها به وجود آورد. سازنده بازی‌های آنچارتد و لست آف آس در این گفت‌وگو اعلام کرده بود که هوش مصنوعی «چگونگی خلق محتوا در بازی‌های ویدیویی را متحول خواهد کرد» و «هزینه‌ها و یک سری موانع فنی را کاهش خواهد داد». بااین‌حال، دراک‌من در مصاحبه‌ی دیگری گفته بود که او دقیقاً این جملات را به زبان نیاورده و از گفته‌های او برداشت درستی نشده است.

درهرحال به نظر می‌رسد که استودیوی ناتی داگ درحال توسعه ابزارهایی است که به منظور استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی به کار می‌روند. آگهی استخدامی جدید ناتی داگ، به‌دنبال چند برنامه‌نویس انیمیشن است که قابلیت «ابداع، توسعه، اصلاح و بهبود سیستم‌های انیمیشن گیم‌پلی بازی‌هایی که از نظر کیفیت، پیش روی صنعت بازی هستند» را داشته باشد و در عین حال، «انعطاف پذیری خوبی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی» داشته باشند.

درحالی که نقش دقیق هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن در توسعه‌ی بازی‌های این استودیو نامشخص است، ناتی داگ می‌گوید که به‌دنبال کسی است که بتواند سیستم‌های انیمیشن گیم‌پلی بازی‌هایی که از نظر کیفیت، پیش روی صنعت بازی هستند را ابداع کرده و بهبود و توسعه ببخشد. به هرحال جالب است که این استودیو به‌دنبال توسعه‌ی ابزارهای اختصاصی خود برای به کارگیری هوش مصنوعی در بازی‌ها است. همچنین با اینکه دراکمن گفته بود که مصاحبه او به اشتباه نقل قول شده است، به نظر می‌رسد که این بازیساز باسابقه، از به کارگیری ابزارهای بحث برانگیز صنعت بازی حمایت می‌کند.

نیتن دریک از بازی آنچارتد

هوش مصنوعی درحال حاضر موضوع داغی در صنعت بازی‌های ویدیویی است که باعث اعتصاب گسترده‌ی کارکنان SAG-AFTRA برای حمایت از صنعت بازی دربرابر رواج استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی شده است. منتقدان این ابزارها معتقدند که هوش مصنوعی باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای نیروی انسانی و همچنین آسیب دیدن خلاقیت و نوآوری در بازی‌ها خواهد شد. این اعتصاب‌ها باعث شدند تا از کارکنان دیزنی تا بازیگرانی مانند یوری لوونتال از Spider-Man و نویسندگان آثار سینمایی از طرق مختلفی اعلام کنند که «در تلاش برای دزدی ادبی آثار هنرمندان ازطریق الگوبرداری‌های ابزارهای یادگیری ماشینی هستند». بازیگران در اینباره می‌گویند که «کار بعدی آن‌ها ممکن است آخرین کار آن‌ها باشد.»

جنیفر هیل که در بازی‌های Mass Effect نقش کاراکتر FemShep را برعهده داشت، در مصاحبه با وبسایت TheGamer گفته است که او در مبارزه با هوش مصنوعی «تهوع آور» کاملاً «مصمم» و «امیدوار» است. وی در ادامه افزود: «اگر شرکت‌ها اجازه انجام این کار را دریافت کنند، می‌توانند تک تک نقش‌های من را بگیرند و آن‌ را به هوش مصنوعی بسپارند تا یک کار کاملاً جدید را دریافت کنند.»

ناتی داگ هنوز در اینباره اظهارنظری نکرده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات