بازی Blue Protocol لغو شد

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه با هیولاها در بازی Blue Protocol
با تایید دو شرکت بندای نامکو و آمازون گیمز، توسعه و انتشار بازی Blue Protocol لغو شده است.
تبلیغات

شرکت بندای نامکو و آمازون گیمز در یک بیانیه مشترک تایید کردند بازی Blue Protocol که به‌عنوان یک اثر MMORPG با گرافیکی انیمه‌ای در حال توسعه بود، لغو شده است و بازیکن‌ها شاهد عرضه جهانی آن نخواهند بود. این بازی قرار بود پس از عرضه در ژاپن به‌صورت سراسری در دسترس بازیکن‌های سراسر جهان قرار بگیرد. بااین‌حال بندای نامکو اخیرا تایید کرد بازی Blue Protocol در ژانویه سال ۲۰۲۵ به پایان عمر خود می‌رسد.

خبر تعطیلی بازی در حالی تایید شده است که تقریبا یک دهه از توسعه آن می‌گذرد. درواقع شرکت آمازون گیمز در سال گذشته اعلام کرد این بازی از سال ۲۰۱۵ در مسیر توسعه قرار دارد. بندای نامکو در بیانیه‌ای به توضیح دلیل کنار گذاشتن بازی Blue Protocol پرداخت:

«متاسفانه باید به شما اطلاع دهیم نسخه ژاپنی بازی Blue Protocol در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۳ (۱۸ ژانویه ۲۰۲۴) متوقف خواهد شد. در نتیجه این تصمیم همکاری خود با شرکت آمازون گیمز برای عرضه نسخه غربی بازی در سطح جهانی را لغو کردیم. ما در طول توسعه این پروژه از رابطه محکمی با آمازون گیمز بهره‌مند بوده‌ایم؛ بنابراین هردوی ما از اینکه نمی‌توانیم بازی را به بازیکن‌های علاقه‌مند در سراسر جهان تحویل دهیم، ناامید هستیم.

تصویری از شخصیت‌های بازی Blue Protocol

می‌دانیم که از زمان رونمایی بازی، انتظارات زیادی برای آن وجود داشت. ما می‌خواستیم با Blue Protocol تجربه‌ای را ارائه دهیم که به‌مانند قدم گذاشتن در دنیایی انیمه‌ای باشد و خودمان را برای خلق داستانی که در آن هر بازیکن بتواند در نقش شخصیتی انیمه‌ای از ماجراجویی خود لذت ببرد، به چالش بکشیم. ما سخت کار کردیم تا برای انتشار بازی آماده شویم، اما درنهایت متوجه شدیم بازی نمی‌تواند در ارائه خدمات سرگرم‌کننده‌ای که بتواند همه بازیکن‌ها را راضی نگه دارد، موفق باشد. بابت انتشار ناگهانی اطلاعیه لغو بازی عمیقا عذرخواهی می‌کنیم».

بازی Blue Protocol با داشتن محیط‌های نیمه باز، گرافیک انیمه‌ای، شخصیت‌ها و دشمنان تازه تمام ویژگی‌های لازم برای یک تجربه MMO را در اختیار داشت. این بازی در مراحل تست توانسته بود تحسین بازیکن‌ها را برانگیزد و قرار بود سال آینده برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در تمام مناطق جهان عرضه شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات