نسخه iOS بازی‌های Resident Evil برای اجرا شدن نیاز به اتصال اینترنت دارند

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه iOS بازی Resident Evil 4
وبسایت یوروگیمر گزارش داده است که نسخه‌ی iOS بازی‌ Resident Evil 7، بازی Resident Evil Village و Resident Evil 4 Remake از حالا به بعد برای اجرا شدن نیاز به اتصال به اینترنت دارند.
تبلیغات

براساس گزارش پیج ردیت iOS Gaming، اپلیکیشن‌های بازی Resident Evil 7، بازی Resident Evil Village و Resident Evil 4 Remake در دستگاه‌های iOS آپدیت جدیدی را دریافت کردند که بعد از نصب، به منظور اجرای بازی نیاز به اتصال اینترنت خواهند داشت. متن به‌روزرسانی جدید این بازی‌ها نیز این مسئله را تأیید می‌کند. هرچند دلیلی برای این تصمیم کپکام ارائه نشده است، اما برخی کاربران ردیت معتقدند که ممکن است این کار یک چک اضافی قفل DRM برای جلوگیری از اجرای غیرقانونی بازی‌ها باشد.

مشکل اصلی اینجا است که این آپدیت، بازی‌ها را برای کسانی که امکان اتصال دائمی به اینترنت را ندارند، غیرقابل بازی می‌کند. ممکن است در ابتدا اینطور به نظر برسد که هرکس از گوشی‌های ایفون یا آیپدها استفاده می‌کند، قاعدتاً باید به دیتا دسترسی داشته باشد. به‌خصوص با در نظر داشتن اینکه بازی‌های Resident Evil فقط روی یک سری مدل‌های جدیدتر این دستگاه‌ها قابل اجرا است. اما به هر حال کاربران نمی‌توانند در برخی مکان‌ها مانند مترو، هواپیما یا مکان‌هایی که آنتن اینترنت ضعیف است و دسترسی به Wi-Fi وجود ندارد، به دیتا متصل شوند.

ورژن آیفون و آیپد بازی های Resident Evil

این مشکل برای کاربران آیپدها که فقط با اتصال Wi-Fi می‌توانند به اینترنت متصل شوند، بیشتر هم می‌شود. به‌عنوان مثال این کاربران در حین سفر امکان تجربه بازی‌ها را نخواهند داشت.

به هرحال این مشکل برای شماری از کاربران ردیت به‌حدی بوده است که در تلاش هستند تا هزینه پرداختی خود برای خرید بازی را پس بگیرند. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه استور بازی‌های iOS از نظر قیمت گذاری، هزینه‌های بیشتری را برای کاربران می‌تراشد.

هرسه‌ بازی در ابتدای کار برای تست اجرا روی دستگاه به‌صورت رایگان قابل دانلود هستند، اما بعد از این کار برای دریافت بازی کامل باید ۲۰ دلار برای خرید Resident Evil 7 و Village و ۶۰ دلار برای Resident Evil 4 بپردازید. ضمن اینکه هر سه بازی یک DLC اضافی ۲۰ دلاری هم دارند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که پورت‌های Resident Evil برای iOS از نظر تجاری شکست خورده‌اند و شرایط ایده‌آلی را تجربه نمی‌کنند. به‌عنوان مثال، براساس آخرین گزارش‌ها Resident Evil 7 از زمان عرضه برای آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ پرو و آیپدهای دارای تراشه M1، حدود ۸۳ هزار بار دانلود شده و این شرکت تاکنون تنها ۲۸۱۴۰ دلار از پورت iOS بازی‌های خود درآمد داشته است. این آمار نشان می‌دهد که فروش بازی Resident Evil 7 روی پلتفرم iOS کمتر از ۲ هزار نسخه بوده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات