یادگیری ماشینی به بزرگ‌ترین جهش فناوری برای PS6 و ایکس باکس جدید منجر خواهد شد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
کنترلر دوال سنس و لوگوی غیررسمی PS6
متخصصان Digital Foundry معتقدند که کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن و ایکس باکس با بهره‌گیری از پتانسیل فناوری یادگیری ماشینی هوش مصنوعی می‌توانند بزرگ‌ترین جهش بین نسلی عملکرد را ارائه کنند.
تبلیغات

کنسول‌های PS5 و ایکس باکس سری ایکس | اس تاکنون در ارائه‌ی عملکردی که در ابتدا از آن‌ها انتظار می‌رفت، چندان موفق ظاهر نشدند. با اینکه این کنسول‌ها با وعده‌ی ارائه‌ی تجربه 4K 60FPS پا به بازار گذاشتند، معمولاً چنین چیزی را از بازی‌های عرضه شده روی این دستگاه‌ها دریافت نکردیم.

حالا که تقریباً به میانه‌ی راه کنسول‌های نسل فعلی رسیدیم، متخصصان صنعت فناوری عقیده دارند که کنسول‌های PS6 و نسل جدید ایکس باکس می‌توانند جهش بین نسلی بزرگ‌تری را نسبت به آنچه تاکنون تجربه کردیم، ارائه کنند. گفته می‌شود که این جهش بزرگ، بیش از هر چیزی روی مقوله‌ی Machine Learning یا یادگیری ماشینی هوش مصنوعی تکیه خواهد کرد که مشابه آن را با تکنولوژی‌هایی مانند DLSS در پی سی گیمینگ مشاهده می‌کنیم.

مایکروسافت از همین حالا تأیید کرده است که روی نسل جدید کنسول‌های این شرکت مشغول به کار است و قرار است تا بزرگ‌ترین جهش تکنولوژی را در این نسل به کاربران ارائه کند. براساس عقیده‌ی متخصصان Digital Foundry، این جهش با بهره‌گیری از نوآوری‌های یادگیری ماشینی محقق خواهد شد.

2024-9-xbox-has-allegedly-insisted-it-w

متخصصان وبسایت Digital Foundry در جریان پادکست جدید خود به بحث و گفت‌وگو درباره نسل جدید کنسول‌های بازی پرداختند. دراین‌میان Machine Learning یا یادگیری ماشینی هوش مصنوعی، بیشترین بحث را به خود اختصاص داد. درحالی که این تکنولوژی همین حالا هم با امثال DLSS در پی سی گیمینگ نقش پررنگی دارد، هنوز آنطور که باید در کنسول گیمینگ مورد استفاده قرار نگرفته است. گزارش‌‌های جدید حاکی از آن هستند که کنسول میان نسلی PS5 Pro نیز فناوری مشابهی را تحت عنوان PlayStation Spectral Super Resolution ارائه خواهد کرد.

کارشناسان Digital Foundry معتقدند که این صنعت هنوز از پتانسیل یادگیری ماشینی و تأثیر آن روی عملکرد کنسول‌ها بازی استفاده نکرده است. لذا اگر این مسیر به درستی طی شود، می‌توان جهش چشمگیری را در عملکرد کنسول‌های نسل جدید مشاهده کرد.

به این ترتیب شاید بتوان از PS6 و ایکس باکس‌های جدید، بالاخره انتظار ارائه تجربه گیمینگ با کیفیت 4k و نرخ فریم روان 60FPS را داشت.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات