سونی فروش و سرورهای بازی Concord را متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گردهم‌آیی کاراکترهای بازی Concord
با اعلام سونی، سرورهای بازی Concord در روزهای آینده خاموش می‌شوند و فروش آن متوقف خواهد شد.
تبلیغات

طبق اخباری که قبل از عرضه بازی Concord درباره تست بتا و میزان مشارکت بازیکن‌ها منتشر شده بود، بسیاری پیش‌بینی درخشانی برای جدیدترین محصول چندنفره وسرویس‌محور شرکت سونی نداشتند. حال به‌نظر می‌رسد برنامه‌ها برای Concord به‌خوبی پیش نرفته است و خیلی زود از بازار حذف خواهد شد. این بازی تیراندازی چندنفره و قهرمان‌محور حدود دو هفته قبل برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 عرضه شد، اما نتوانست استقبال بالای بازیکن‌ها را کسب کند. در ادامه آمارهای فوق‌العاده ضعیف بازی نشان می‌دادند تنها ۷۰۰ بازیکن همزمان در استیم به تجربه آن می‌پردازند و فروش بازی به سختی از ۲۵ هزار واحد گذشته است.

حال شرکت سونی به‌عنوان ناشر بازی و استودیو فایرواک در یک به‌روزرسانی بلاگ پلی‌ استیشن اعلام کردند سرورهای بازی Concord در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ (۶ سپتامبر ۲۰۲۴) که تنها دو هفته پس از عرضه آن خواهد بود، به‌طور کامل آفلاین می‌شوند. همچنین این بازی از ویترین فروشگاه‌ها حذف خواهد شد تا فروش آن به‌صورت رسمی پایان یابد. علاوه‌براین سونی هزینه خریداران Concord را به‌طور کامل بازپرداخت می‌کند تا همراه‌با استودیو فایرواک به بررسی گزینه‌های موجود برای آینده احتمالی بازی بپردازند.

نشستن دور میز شخصیت‌های بازی Concord

رایان الیس، کارگردان بازی Concord، دراین‌باره خاطرنشان کرد: «از زمان عرضه بازی روی پلی‌ استیشن 5 و کامپیوتر از نزدیک به بازخوردهای طرفداران گوش دادیم و می‌خواهیم از همه کسانی که در این سفر به گروه Northstar پیوستند، تشکر کنیم. حمایت شما و جامعه مخاطبان پرشوری که در مسیر توسعه بازی شکل گرفت، برای ما ارزشی جهانی دارد.

بااینکه برخی از ویژگی‌های بازی موردرضایت بازیکن‌ها بود، ما دریافتیم که جنبه‌های دیگری از بازی در زمان عرضه اولیه آن طبق انتظار پیش نرفتند؛ بنابراین در این زمان تصمیم گرفتیم سرورهای بازی را از تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ آفلاین کنیم و همراه‌با سونی به بررسی گزینه‌هایی که بتوانند تجربه بازیکن‌های ما را ارتقا دهند بپردازیم. درحالی‌که ما بهترین برنامه را برای آینده تعیین می‌کنیم، فروش Concord بلافاصله متوقف می‌شود و شروع به بازپرداخت کامل پول تمام بازیکن‌هایی می‌کنیم که بازی را برای پلی استیشن 5 یا کامپیوتر خریداری کرده‌اند.»

هنوز آینده بازی Concord مشخص نیست و احتمال دارد شرکت سونی آن را به‌عنوان محصولی رایگان و چندنفره به بازار برگرداند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات