پلی استیشن ۲ در فهرست میراث تکنولوژی آینده ژاپن ثبت شد

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
کنسول پلی استیشن 2 و کنترلر آن
پلی استیشن ۲ به‌دلیل تاثیر مهمی که بر بهبود کیفیت زندگی مردم و نشان دادن اهمیت پیشرفت تکنولوژی داشت به فهرست میراث تکنولوژی آینده اضافه شده است.
تبلیغات

پلی استیشن ۲ اولین کنسولی است که به فهرست «میراث تکنولوژی آینده» در ژاپن اضافه شد. این فهرست که به تلاش موزه ملی طبیعت و علم، گردآوری شده است، تمام موفقیت‌های کشور ژاپن در عرصه علم و فناوری را شامل می‌شود.

این فهرست از سال ۲۰۰۸ شروع به‌کار کرد و تاکنون بیش از ۳۸۰ آیتم مختلف را در خود جای داده است که همه آن‌ها در ژاپن ساخته شده‌اند و تاثیر به‌سزایی روی سطح زندگی مردم، اقتصاد، جامعه و فرهنگ داشته‌اند. آیتم‌هایی که قبلا به این فهرست اضافه شده بودند شامل نوارهای VHS، واکمن سونی، اولین ماشین‌حساب با صفحه LCD، کامپیوتر PC-9801، اولین پخش‌کننده CD، اولین پخش‌کننده DVD و نوارهای CD-R می‌شوند.

پلی استیشن ۲ جزو فهرست ۱۸ آیتم جدیدی است که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده‌اند تا به این مجموعه اضافه شوند که بدان معنا است این کنسول، اولین کنسول بازی است که به این فهرست راه پیدا می‌کند. PS2 که با شماره ثبتی ۳۶۵ به این فهرست اضافه می‌شود، به‌دلیل اینکه «گرافیک زیبای آن با کنسول‌های آرکید آن زمان برابری می‌کرد و اجازه می‌داد که یک نمود واقع‌گرایانه را تجربه کنید» برای این فهرست انتخاب شده است. این بیانیه ادعا می‌کند که پس از عرضه پلی استیشن ۲، فرایند تکامل گرافیک بازی‌های ویدیویی به‌جای کنسول‌های آرکید، توسط کنسول‌های خانگی رهبری شد.

playstation 2

این موزه همچنین پلی استیشن ۲ را دلیل محبوبیت نوارهای DVD شناخته است زیرا این کنسول از اکثر پخش‌کننده‌های DVD در زمان خود قیمت پایین‌تری داشت و همین باعث شد تا به‌دلیل شناسایی «استفاده عملی از قابلیت مولتی‌مدیا»، مهم باشد.

طبق جزئیاتی که در فرم ثبت این کنسول نوشته شده است، پلی استیشن ۲ به‌دلیل حضور در دو بخش «آن چیزهایی که ابعاد مهم و سطوح توسعه علم و فناوری را نشان دادند» و «آن چیزهایی که نقش مهمی در بهبود زندگی مردم و ساخت سبک زندگی‌های جدید ایفا کردند» برای عضویت در این فهرست انتخاب شده است.

آیتم‌های دیگری که امسال برای ثبت در این فهرست انتخاب شده‌اند شامل ساعت چریوت سیکو با موومنت کوارتزی، دستگاه سینتی‌سایزر MIDI، چرخ خیاطی کامپیوتری Opus 8 و المان‌های ساطع‌کننده نور Trinilight که در نمایشگرهای جامبوترون استفاده شده‌اند، می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات