صداپیشه آرتور مورگان در RDR2 برای ایفای نقش این شخصیت ابراز علاقه کرد

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2
راجر کلارک، صداپیشه شخصیت آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2 برای ایفای نقش این کاراکتر در اقتباس سینمایی یا تلویزیونی این بازی ابراز علاقه کرده است و البته فکر نمی‌کند که این شانس در اختیار او قرار گیرد.
تبلیغات

بدون شک می‌دانیم که در دوره‌ای قرار گرفتیم که اقتباس سینمایی یا تلویزیونی انواع و اقسام بازی‌های ویدیویی حسابی روی بورس قرار گرفته است و احتمال معرفی هر پروژه‌ای در ارتباط با بازی‌هایی که از پتانسیل کافی برخوردار هستند، وجود دارد. ضمن اینکه برخلاف سال‌های گذشته، در این مدت چند الگوبرداری موفق و ارزشمند از قبیل The Last of Us، سریال Arcane و Fallout را مشاهده کردیم که امیدها را برای ادامه‌ی این مسیر افزایش می‌دهند.

بنابراین جای تعجب ندارد که بازی‌های Red Dead Redemption نیز با برخورداری از پتانسیل داستانی فوق‌العاده غنی و سینماتیک، جزء مواردی باشند که در اینباره به ذهن برسند. حالا در یکی از مصاحبه‌های پرسش و پاسخ با طرفداران، از راجر کلارک، صداپیشه شخصیت اصلی آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2 درباره علاقه‌ی او برای ایفای این نقش در اقتباس سینمایی یا تلویزیونی احتمالی این بازی سؤال شده است.

از طرفی پاسخ صادقانه کلارک نیز در اینباره جالب توجه است. وی درباره علاقه‌ی خود جهت ایفای نقش شخصیت آرتور مورگان در فیلم یا سریال احتمالی Red Dead Redemption می‌گوید: «اگر چهار یا پنج سال پیش این سؤال را از من می‌کردید، قطعاً پاسخ مثبت می‌دادم، اما به نظرم درحال حاضر شرایط کمی پیچیده‌تر شده است. این روزها پروژه‌های اقتباسی بیشتر و بیشتری را مشاهده می‌کنیم که از نظر من خیلی هم جذاب هستند. اما چیزی که برای من خیلی جالب نیست، این است که کمتر می‌بینیم که از بازیگران اصلی شخصیت‌های ویدیوگیمی در این پروژه‌ها استفاده شود و به‌نوعی اصلی در نظر گرفته نمی‌شوند.»

راجر کلارک و آرتور مورگان

وی در ادامه‌ی اظهارات خود اضافه کرد: «البته در سریال The Last of Us دیدم که تروی [بیکر] و اشلی [جانسون] در سریال تلویزیونی هم حضور داشتند و به نظرم خیلی کار جذابی بود. اما در بیشتر مواقع مشاهده کردیم که بازیگران اصلی این شخصیت‌ها اصلاً به‌عنوان کاندیدا هم در نظر گرفته نمی‌شوند تا حداقل برای ایفای نقش با آن‌ها مصاحبه شود.»

«فکر می‌کنم یکی از دلایل این اتفاق، تصور غلطی است که فکر می‌کنند این کار صداپیشگی است. به نظرم اگر بیشتر متوجه می‌شدند که این بازیگران چقدر از نظر فیزیکی در ایفای این نقش‌ها دخیل هستند، دیدگاهشان نسبت به آن تغییر می‌کرد. من قطعاً دوست دارم که یک روز نقش آرتور مورگان را بازی کنم. البته فکر می‌کنم برای این کار کمی پیر شده باشم.»

اظهارات کلارک درباره اینکه بازیگران اصلی شخصیت‌های ویدیوگیمی تقریباً هیچ وقت برای ایفای نقش اقتباسی فیلم و سریال این آثار در نظر گرفته نمی‌شوند، کاملاً درست است. با اینکه بعید است این اظهارات تغییری در این روند ایجاد کند، اما بازهم خوب است که بعضاً درباره آن اظهارنظر می‌شود.

شاید هرگونه اقتباس سینمایی یا تلویزیونی Red Dead Redemption بدون حضور کلارک و صدای گرم و آشنای او در نقش اسطوره‌ای آرتور مورگان، برای بسیاری از طرفداران این مجموعه جذابیت نداشته باشد؛ همان‌طور که پروژه‌ی God Of War نیز بدون حضور کریستوفر جاج، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

راجر کلارک صداپیش آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2

باید توجه داشت که مخاطبان اصلی این آثار، گیمرهایی هستند که سال‌ها با این شخصیت‌ها زندگی کردند و طبیعتاً باید نظر آن‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. در مورد سریال The Last Of Us نیز بدون شک حضور شماری از شخصیت‌های بازی‌ در سریال، به خاطر دخیل بودن نیل دراکمن در فرایند ساخت آن بود. اما در بسیاری از موارد، کارگردانی اقتباس سینمایی یا تلویزیونی بازی‌ها به افراد دیگری سپرده می‌شود و اصلاً بازیسازان در آن حضور ندارند. بنابراین امیدواریم که اگر روزی اقتباسی از بازی Red Dead Redemption صورت گرفت، حداقل شانسی برای راجر کلارک هم در نظر گرفته شود.

در پایان شما هم نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات