سونی معتقد است که پلی استیشن به اندازه کافی آی پی اورجینال ندارد

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آی پی های اورجینال سونی
هیروکی توتوکی، مدیرمالی شرکت سونی مدعی شده است که پلی استیشن چه در زمینه بازی و چه در حوزه فیلم یا انیمه، به اندازه کافی آی پی اورجینال ندارد.
تبلیغات

پلی استیشن مثل همه‌ی پلتفرم داران صنعت بازی‌های ویدیویی، مجموعه بازی‌های زیادی را در اختیار دارد که سال‌ها است بدون توجه به حال خود رها شدند. تک تک شماهایی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، بدون شک طرفدار بازی‌های قدیمی و کنارگذاشته شده‌ای هستید که آرزو دارید یک بار دیگر به کانون توجهات برگردند. اما در مقابل سونی باوجود همه‌ی این آثاری که در اختیار دارد، نهایتاً به این نتیجه رسیده است که پلی استیشن به اندازه کافی آی پی اورجینال ندارد.

این اظهارات، از سوی هیروکی توتوکی، مدیرمالی شرکت سونی در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز مطرح شده است. وی در بخشی از گفتگوی خود در اینباره می‌گوید: «این شرکت درحال حاضر از نظر آی پی‌های اورجینالی که از صفر توسعه پیدا کرده باشند، با کمبود مواجه است. فرقی نمی‌کند که منظورمان بازی باشد، یا فیلم یا انیمه. این مشکلی است که درحال حاضر با آن مواجه هستیم.»

توتوکی در ادامه توضیح داده است که به نظر او این شرکت در زمینه معرفی آثار موجود به مخاطبان جدید عملکرد مطلوبی داشته است. احتمالاً مدیر سونی در اینجا به عرضه بازی‌های پلی استیشن روی پی سی اشاره دارد. اما به نظر او، پلی استیشن نمی‌تواند بدون ابداع آثار اورجینال به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

اما نکته‌ی قابل توجهی که در خصوص زمانبندی عجیب اظهارنظر توتوکی در اینباره وجود دارد، مقارن شدن آن با معرفی ناموفق بازی Concord، آی پی جدید پلی استیشن است که بدون شک امیدهای زیادی به آن بود، اما بعد از گذشت تنها دو هفته از زمان عرضه، درحال کنار گذاشته شدن است. همچنین چند هفته‌ی دیگر شاهد عرضه بازی Astro Bot خواهیم بود که قرار است با حضور شخصیت‌های ماندگار آثار اورجینال پلی استیشن در چند سال اخیر که نقش بسزایی در رشد این پلتفرم داشتند، تاریخچه‌ی غنی بازی‌ها و شخصیت‌های این کنسول را جشن بگیرد.

شخصیت‌های نمادین تاریخ پلی استیشن در قامت ربات‌های بازی Astro Bot

Jak & Daxter، Sly Cooper، PaRappa the Rapper، Bloodborne، Gravity Rush و بسیاری موارد دیگر، قطعاً از فرنچایزهایی هستند که در این بازی حضور خواهند یافت. اما همه‌ی این‌ها بازی‌هایی هستند که بسیاری از طرفداران معتقدند، پلی استیشن دلیل خوبی برای رها کردن آن‌ها ندارد. برخی عقیده دارند، Astro Bot بیش از این که جشنواره‌ای از بازی‌های تاریخ پلی استیشن باشد، بیشتر شبیه قبرستانی از ایده‌های خوبی است که به حال خود رها شدند. بنابراین اگر پلی استیشن فکر می‌کند که به اندازه کافی آی پی اورجینال در سبد محصولات خود ندارد، هیچ کاری منطقی تر از بازگرداندن این ایده‌ها به نظر نمی‌رسد.

همه‌ی این موارد در شرایطی مطرح می‌شوند که پلی استیشن هم مثل خیلی از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی، روی ترند لایو سرویس حرکت می‌کند و برنامه دارد تا در آینده حدود دوازده بازی مختلف را در این سبک روانه بازار کند. همین حالا هم مواردی مانند $Fairgame و Marathon در آستانه عرضه قرار دارند و با شکست واضح پروژه Concord، کسی نمی‌داند سرنوشت این بازی‌ها چطور خواهد شد.

بنابراین امیدواریم که بازی Astro Bot با شخصیت‌ها و بازی‌های محبوب تاریخ پلی استیشن در آن با استقبال خوبی مواجه شوند تا شاید این شرکت تصمیم به تغییر مسیر حرکت خود بگیرد و پیش از این که با مشکلات جدی‌تری مواجه شود، این روند را اصلاح کند.

در نهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات