مایکروسافت: اپل کسب درآمد از بازی‌های ابری را غیرممکن می‌کند

جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
جدال و رقابت اپل (Apple) و مایکروسافت (Microsoft)
به نظر می‌رسد مایکروسافت ازسیاست‌های اپل در قبال بازی‌های ابری راضی نیست و ادعا می‌کند که این سیاست‌ها مانع از کسب درآمد می‌شوند.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه جدیدی پیرامون تحقیقات CMA (سازمان رقابت و بازار) در بازار بازی‌های ابری، می‌گوید که اپل کسب درآمد مؤثر از بازی‌های ابری را غیرممکن می‌کند. به‌گفته مایکروسافت هزینه کمیسیون اپل نه از نظر اقتصادی پایدار و نه قابل توجیه است.

این شرکت می‌گوید: «هزینه کمیسیون ۳۰ درصدی باعث می‌شود که مایکروسافت نتواند به‌طور مؤثر از ارائه خدمات ابری خود کسب درآمد کند.» همچنین آن‌ها ادعا می‌کنند که توسعه‌دهندگان ترد پارتی برای پیروی از قوانین اپل به ایجاد تغییرات اساسی در بازی‌های خود نیاز دارند و به همین دلیل رقابت محدود می‌شود.

این شرکت اظهار داشت: «از منظر عملی هیچ راهی برای اطمینان از اینکه توسعه‌دهندگان ترد پارتی بازی‌های خود را برای مطابقت با الزام اپل دوباره کدنویسی کنند، وجود ندارد؛ بنابراین این محدودیت به‌طور موثری CGSP‌ها را از ارائه بازی‌های ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان ترد پارتی منع می‌کند.»

لوگو شرکت Microsoft

درنهایت مایکروسافت به گایدلاین ۳.۱.۱ اپل اعتراض می‌کند و می‌گوید که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند کاربران خود را برای خرید اشتراک به منابع خارجی متصل کنند. دستورالعمل اپل می‌گوید: «برنامه‌های موجود در این بخش نمی‌توانند در داخل برنامه، کاربران را به استفاده از روش خریدی غیر از خرید درون‌برنامه‌ای تشویق کنند؛ مگر آنچه در بند ۳.۱.۳ آمده است. دستورالعمل ۳.۱.۳ استثناهایی را برای برنامه‌های خاصی مانند مجلات، روزنامه‌ها و غیره در نظر می‌گیرد.»

اپل به آخرین بیانیه مایکروسافت واکنشی نشان نداده است. بااین‌حال در ماه اوت ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) این شرکت اعلام کرد که توسعه‌دهندگان با الزامات IAP مشکل زیادی ندارند. انتظار می‌رود تصمیم موقت CMA در نوامبر (آبان) گرفته شود. همه طرف‌ها تا پایان سپتامبر (اوایل مهر) فرصت دارند به تحقیقات پاسخ دهند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات