پلی استیشن 5 بیش از ۶ میلیون دستگاه در ژاپن فروخته است

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
پلی استیشن 5
کنسول پلی استیشن 5 به رکورد جدیدی در زمینه فروش در ژاپن دست یافته است.
تبلیغات

با اینکه از مدت‌ها پیش نینتندو یکه‌تاز فروش کنسول در ژاپن است، سونی نیز از قافله عقب نمانده است و کنسول‌های پلی استیشن فروش خوبی در این منطقه دارند. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کنسول پلی استیشن 5 به رکورد فروش جدیدی در ژاپن دست یافته است.

رسانه گیمینگ‌بولت به‌نقل از نشریه فامیتسو گزارش داد که پلی استیشن 5 در هفته منتهی‌به تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ (۱ سپتامبر ۲۰۲۴) بیش از ۳۳ هزار دستگاه در ژاپن فروخته است تا مجموع فروش کنسول نسل ۹ سونی در این منطقه به بیش از ۶ میلیون دستگاه برسد. جالب اینکه قیمت PS5 و لوازم جانبی این کنسول از تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ (۲ سپتامبر ۲۰۲۴) در ژاپن افزایش چشم‌گیری پیدا کرد؛ بنابراین حداقل در آینده نزدیک می‌توان انتظار فروش نسبتا کمتری را در این منطقه داشت.

گزارش‌های زیادی از معرفی کنسول پلی استیشن 5 پرو در آینده نه‌چندان دور منتشر شده است. این کنسول ارتقایافته احتمالا دارای پردازنده گرافیکی با قدرت ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه، همان پردازنده PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ گیگاهرتز به ۳.۸۵ گیگاهرتز و پشتیبانی از فناوری PSSR خواهد بود. شایعاتی نیز از عرضه مدل دیجیتال PS5 Pro با قیمت ۵۹۹ دلار و مدل دیسک‌خور با قیمت ۶۹۹ دلار به‌گوش می‌رسند که هنوز به تأیید سونی نرسیده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات