بعضی از بازی‌های PS5 Pro با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کنسول پلی استیشن 5 پرو در کنار دسته دوال‌سنس جدید در زمینه سفید
تمام بازی‌های دارای برچسب PS5 Pro Enhanced قرار نیست با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه در پلی استیشن 5 پرو اجرا شوند.
تبلیغات

برخلاف برخی انتظارات، تام وارن از رسانه ورج اعلام کرد، برچسب PS5 Pro Enhanced که برای بازی‌های بهینه‌‌شده برای کنسول پلی‌استیشن 5 پرو استفاده می‌شود، تضمینی برای افزایش نرخ فریم تمام بازی‌ها به ۶۰ فریم بر ثانیه نیست و برخی از آثار همچنان با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا خواهند شد.

به‌گزارش رسانه پلی استیشن یونیورس، تام وارن در پست جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اظهار داشت که سونی هنوز جزئیات کاملی درباره نحوه اجرای بازی‌های دارای برچسب PS5 Pro Enhanced ارائه نداده است. او در این رابطه گفت:

اوایل سال جاری گزارش دادم که برچسب PS5 Pro Enhanced روی بازی‌ها، تضمینی برای اجرای آن‌ها با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه نیست. روز گذشته سونی توضیحات شفافی در این‌باره ارائه نداد، اما همچنان برخی از بازی‌های دارای برچسب PS5 Pro Enhanced با نرخ ۳۰ فریم‌بر ثانیه اجرا خواهند شد.

نظرات وارن به مقاله‌ای اشاره دارد که در ماه آوریل در رسانه ورج منتشر کرد. او در این مقاله برنامه‌های سونی برای ارائه بازی‌های PS5 Pro Enhanced را فاش کرد. بااین‌حال در آن زمان اعلام شد که این برچسب همچنان سناریو «اجرای بازی‌های با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه» را نیز در برمی‌گیرد؛ به این معنی که اجرای همه آثار به‌شکل ۶۰ فریم‌برثانیه تضمین نمی‌شود.

در آن زمان، گفته شد که بازی‌های PS5 Pro Enhanced می‌توانند در کنسول معمولی پلی استیشن 5 با رزولوشن بین 1080p و 1440p با نرخ فریم ۳۰ اجرا شوند؛ درحالی‌که پلی استیشن 5 پرو می‌تواند رزولوشن 1280p تا 2160p را با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه ارائه دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند اولویت خود را اجرای بازی با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه قرار دهند که در این صورت نیز بازی می‌تواند برای دریافت برچسب PS5 Pro Enhanced واجد شرایط باشد.

طبق گزارش‌ها، سونی امیدوار است که ۴۰ تا ۵۰ بازی به شکل بهینه‌شده برای پلی استیشن 5 پرو در روز عرضه در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۳ ( ۷ نوامبر ۲۰۲۴) آماده باشد. ویژگی دیگر این کنسول، حالت Boost Mode است که عملکرد بیش از ۸۵۰۰ بازی کنسول پلی استیشن 4 را بهبود خواهد بخشید.

کنسول پلی استیشن 5 پرو با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته این دستگاه دیسک درایو نخواهد داشت و درصورتی‌که بخواهید از نسخه فیزیکی بازی‌ها استفاده کنید، باید دیسک درایو این کنسول را به‌صورت جداگانه با قیمت ۸۰ دلار خریداری کنید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات