استودیوهای سازنده Metro و Zen Pinball به سیبر اینتراکتیو فروخته نخواهند شد

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
بازی Metro Exodus
تأیید شد که سیبر اینتراکتیو از گزینه خرید استودیوهای سازنده Metro و Zen Pinball از شرکت مادر سابق خود استفاده نخواهد کرد.
تبلیغات

در پی اعلام جدایی شرکت بازی‌سازی Saber Interactive از Embracer Group در اوایل سال جاری، اکنون این جدایی به‌طور کامل قطعی شده است. با اینکه سیبر اینتراکتیو حق خرید دو استودیوی مهم 4A Games، سازنده مجموعه Metro و Zen Studios، توسعه‌دهنده Zen Pinball را در اختیار داشت، امبریسر گروپ اعلام کرده است که این گزینه اعمال نخواهد شد.

به این ترتیب، سیبر اینتراکتیو به‌طور کامل از گروه امبریسر جدا شده و مالکیت شرکت‌هایی مانند Slipgate Ironworks ،3D Realms و New World Interactive را به‌دست گرفته است. این جدایی در پی معامله‌ای به ارزش ۲۴۷ میلیون دلار صورت گرفته است.

به گزارش Gamingbolt، امبریسر گروپ در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که 4A Games و زن استودیوز تحت مالکیت این شرکت باقی خواهند ماند. همچنین تأیید شد که 4A Games درحال‌حاضر دو بازی AAA معرفی‌نشده را در دست توسعه دارد. یکی از این دو بازی، قسمت بعدی سری بازی‌های مترو خواهد بود.

بازی Metro Exodus از مجموعه مترو، یکی از آثار حاضر در پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس سونی

لارس وینگفورس، مدیرعامل امبریسر گروپ در بیانیه منتشر شده گفت: «ما از نتیجه این معامله راضی هستیم و بسیار خوشحالیم که تیم‌های بزرگ و دارایی‌های 4A Games و زن استودیوز در امبریسر باقی می‌مانند. آن‌ها در ادامه مسیر ما، سهم مهمی خواهند داشت. 4A Games درحال‌حاضر دو بازی AAA در دست توسعه دارد که مشتاقانه منتظر معرفی آن‌ها هستیم.»

وینگفورس همچنین به سیبر اینتراکتیو برای عرضه موفق بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 تبریک گفت. این بازی کمی پس از عرضه جهانی خود، از مرز ۲ میلیون بازیکن در تمام پلتفرم‌ها گذشت. او گفت:

«همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از متیو کارچ برای همکاری‌هایش در طول سال‌ها تشکر کنم و در عین حال به تیم سیبر برای عرضه موفق بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 تبریک بگویم که شروع خوبی در ساختار جدیدشان خواهد بود.»

درباره بازی بعدی Metro از 4A Games یا دومین پروژه AAA معرفی‌نشده این استودیو، فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست و نمی‌دانیم چه زمانی از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات