آمار فروش ایکس باکس سری ایکس و اس به ۲۸ میلیون واحد رسیده است

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس
براساس گزارش گروه آنالیز و تحقیقاتی Aldora Intelligence آمار فروش کنسول‌های سری ایکس و سری اس تا تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری به ۲۸.۳ میلیون واحد رسیده است.
تبلیغات

چندسالی است که مایکروسافت اعلام نتایج فروش کنسول‌های خود را متوقف کرده است، اما بعد از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز نسل فعلی کنسول‌های بازی، تقریباً برای همه مشخص شده که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از نظر آمار فروش فاصله زیادی از رقیب مستقیم خود، پلی استیشن 5 گرفتند. داده‌های آماری مختلفی در اینباره منتشر شده است که جدیدترین مورد آن نشان دهنده‌ی تعداد تخمینی کنسول‌های فروخته شده‌ی سری ایکس و سری اس اشاره دارد.

وبسایت Gamingbolt به نقل از نشریه وال استریت ژورنال و گروه آنالیز و تحقیقاتی Aldora Intelligence می‌نویسد: آمار فروش کنسول‌های سری ایکس و سری اس تا تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری به ۲۸.۳ میلیون واحد رسیده است. در سمت مقابل، سونی که مرتب آمار رسمی فروش کنسول‌های خود را اعلام می‌کند، آخرین رقم فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 را ۶۱.۷ میلیون واحد اعلام کرده است. بنابراین با در نظر گرفتن این آمار، سونی در این نسل بیش از دو برابر مایکروسافت فروش داشته است.

کنسول ایکس باکس سری اس و کنترلر

نکته جالب توجه این است که مایکروسافت در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که تاکنون ۲۱ میلیون نسخه از کنسول‌های Xbox Series X/S را به فروش رسانده است. بنابراین واضح است که باوجود افزایش درآمدهای کلی این شرکت در پی اجرای سیاست‌هایی مانند خرید اکتیویژن بلیزارد، درآمد حاصل از فروش سخت افزاری این شرکت به طور مستمر کاهش یافته است.

حالا باید دید که عملکرد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و سیاست‌های مایکروسافت در حوزه کنسول گیمینگ چه تأثیری روی تصمیمات آینده‌ی این شرکت برای این نسل و نسل بعد خواهد داشت. گزارش‌هایی که از تعدیل نیروهای گسترده در شرکت‌های زیرمجموعه مایکروسافت منتشر می‌شوند، یکی از پیامدهای این سیاست‌ها در نسل فعلی هستند. مایکروسافت در ژانویه سال جاری اعلام کرد که ۱۹۰۰ نفر از کارمندان ایکس باکس، اکتیویژن بلیزارد و بتسدا شغل خود را از دست خواهند داد. مایکروسافت ادعا کرد که این تعدیل نیروها نتیجه کمبود رشد صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. پیش‌تر اخراج گسترده نیروهای مایکروسافت در نهایت منجر به تعطیلی استودیو‌های تانگو گیم‌ورکس و آرکین آستین شد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات