شایعه: PS6 در دو مدل طراحی می‌شود

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
تراشه SOC کنسول پلی استیشن 5
یک منبع موثق مدعی شده است که درحال حاضر ۲ تراشه‌ی SoC برای کنسول PS6 در دست طراحی و ساخت است و این یعنی احتمالاً دو مدل از این کنسول معرفی خواهد شد.
تبلیغات

وبسایت Insider-Gaming به نقل از KeplerL2 گزارش داده است که به نظر می‌رسد کنسول نسل جدید پلی استیشن در دو مدل مختلف آماده شود. KeplerL2 که سابقه خوبی در افشای اطلاعات غیررسمی دارد، در گفتگویی که درباره قیمت احتمالی کنسول PS6 مطرح شده بود، تأیید کرد که درحال حاضر دو تراشه‌ی SoC برای PS6 در دست ساخت است. البته که مشخص نیست که این اطلاعات دقیقا چه معنایی می‌تواند داشته باشد، اما احتمالا طراحی دو تراشه‌ی مختلف، به معنی ساخت دو مدل مختلف از این کنسول باشد.

Kepler در اینباره می‌گوید: «سونی برای نسل جدید درحال طراحی دو تراشه SoCs است. البته الان نمی‌دانیم که مشابه کنسول‌های سری ایکس و سری اس، دو کنسول با مشخصات مختلف خواهیم داشت یا این که این دو تراشه متعلق به کنسول اصلی PS6 و نسخه‌ی قابل حمل آن است. اما احتمالا حداقل یکی از این‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.»

پلی استیشن پورتال درکنار دسته کنسول PS5 شرکت Sony

شایعاتی که اخیرا منتشر شدند، حاکی از آن بودند که نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس شامل یک کنسول خانگی و یک کنسول دستی قابل حمل خواهند بود. بنابراین، این احتمال وجود دارد که سونی هم چنین رویکردی را در پیش خواهد گرفت. طی چند سال گذشته، بازار کنسول‌های دستی و قابل حمل رونق خوبی به خود گرفته است و شرکت‌های مختلفی نیز به این حوزه وارد شدند. خود سونی هم با عرضه PlayStation Portal که به عنوان یک لوازم جانبی برای PS5 عرضه شد، تلاش کرد تا حداقل تاحدودی از این ترند به نفع خود استفاده کند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در نسل جدید یک کنسول کامل برای این منظور طراحی و عرضه شود.

درحال حاضر این اطلاعات قابل تصدیق نیستند و هنوز توسط منابع رسمی تأیید یا تکذیب نشدند. بنابراین بهتر است هنوز این موارد را در حد شایعه بدانیم. درحال حاضر صرفا می‌دانیم که سونی احتمالا تصمیم گرفته است که در کنسول نسل دهمی پلی استیشن 6 همچنان از تراشه‌های شرکت AMD استفاده کند. این تصمیم می‌تواند تأثیر مهمی بر قابلیت‌های این کنسول داشته باشد.

نظر شما درباره کنسول نسل بعدی پلی استیشن چیست؟ به نظر شما چه ایده‌هایی می‌تواند برای PS6 مطرح باشد؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات