۷۵درصد کل فروش بازی‌ها در انگلستان به صورت دیجیتالی انجام می‌شود

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
دانلود نسخه دیجیتالی بازی های ویدیویی
ماه گذشته ۷۵ درصد فروش بازی‌ها در بریتانیا به صورت دیجیتالی صورت گرفته است که کاهش ۱۰ درصدی آمار فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها را نشان می‌دهد.
تبلیغات

وبسایت Insider-Gaming در جدیدترین آماری که از سهم فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در مجموع ۱.۷۴ میلیون نسخه بازی طی چهار هفته در ماه آگوست به فروش رسیده که فقط ۲۵ درصد آن‌ها به صورت دیسک یا نسخه فیزیکی فروخته شده است. این نتایج نشان می‌دهد که آمار فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر شده است.

آمار منتشر شده توسط وبسایت GamesIndustry.biz نشان می‌دهد که در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ حدود ۶۳ درصد فروش بازی‌ها در این کشور به صورت دیجیتالی انجام می‌شد. لذا به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، تمایل مصرف کنندگان این کشور به خرید دیسک بازی‌ها کاهش یافته است که دلایل زیادی هم برای آن وجود دارد.

بازی The Artful Escape در فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن شرکت سونی

اول از همه این که دیجیتال گیمینگ با دسترسی ساده‌تر و اغلب هزینه کمتر، به طور فزاینده‌ای درحال رشد میان کاربران است. از سوی دیگر، کنسول‌های بازی به مرور حجم حافظه ذخیره سازی بیشتری را به کاربران ارائه می‌کنند و همچنین دیسک درایو این کنسول‌ها نیز درحال تبدیل شدن به یک لوازم جانبی اختیاری است. همچنین سرعت اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان افزایش چشمگیری داشته و دانلود و استریم بازی‌ها ساده‌تر شده است.

نکته‌ی مهم دیگر این است که فروشگاه‌های عرضه نسخه فیزیکی بازی‌ها، یکی پس از دیگری درحال تعطیلی شدن هستند. درحال حاضر تنها فروشگاه GAME است که در بریتانیا به صورت گسترده به فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها می‌پردازد. حالا کاهش آمار فروش این فروشگاه نیز باعث شده است تا بسیاری به آینده‌ی آن تردید داشته باشند.

همچنین برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا با پیش خرید بازی‌ها و پری لود داده‌های آن، امکان تجربه بازی را در روز نخست عرضه داشته باشند.

در این گزارش اعلام شد که بازی Grand Theft Auto 5 همچنان پرفروش‌ترین بازی بریتانیا است. این موضوع می‌تواند نشان دهنده میزان تقاضای این بازار برای دریافت Grand Theft Auto 6 باشد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات