اطلاعات جدیدی از گیم‌پلی و تعداد اکوهای بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom منتشر شد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
شروع ماجراجویی شاهزاده زلدا در بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
کارگردان بازی می‌گوید:«ما هوشیارانه تلاش کردیم تا عملکرد هر اکو را به‌طور کامل برای بازیکنان شرح دهیم.»
تبلیغات

به گزارش رسانه Gaming Bolt، موارد چشمگیر زیادی درباره بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom وجود دارد؛ از تله‌هایی که درون آن می‌افتید تا خود پرنسس زلدا که نقش اول و مثبت بازی را ایفا می‌کند. اما مکانیک هسته‌ای آن که کل تجربه بازی را حول محور آن ساخته‌اند، قابلیت فراخواندن یک نسخه کپی یا «اکو» از میان تعداد زیادی اشیا دشمنان و آیتم‌های مختلف است؛ بازیکنان می‌توانند از آن‌ها در ساخت روش‌هایی خلاقانه برای حل معماهای بازی به شیوه خاص خود استفاده کنند.

اما تعداد چیزهایی که می‌توان در این بازی اکو کرد دقیقا چه مقدار است؟ در مصاحبه‌ی «از توسعه‌دهنده بپرس» که نینتندو آن را به مناسبت نزدیک شدن به زمان عرضه بازی جدید لجند آو زلدا منتشر کرده است، اعلام شد که این بازی اکشن و ماجراجویی بیش از ۱۰۰ اکو در محیط خود دارد که بازیکن می‌تواند آن‌ها را پیدا کند و در اختیار گیرد.

ساتوشی تاردا که کارگردانی بخش مربوط‌به استودیو Grezzo را برعهده دارد، توضیح داد که علاوه‌بر اهمیت تعداد اکوها در بازی، برای توسعه‌دهندگان مهم بود تا بازیکنان بدانند که هر اکو دقیقا چه عملکرد و هدفی دارد. او دراین‌باره گفت:

از آن‌جایی که تعداد زیادی اکو در دسترس شما قرار دارد، ما باید مطمئن می‌شدیم که هر کدام یک مشخصه خاص داشته باشند تا بازیکن بتواند عملکرد هر کدام را به‌یاد آورد. ما می‌خواستیم شرایطی ایجاد کنیم که بازیکنان در هر شرایط خاصی به‌یاد آورند که از کدام اکو باید استفاده کنند.
- ساتوشی تاردا

تومومی سانو که کارگردانی بخش مربوط‌به نینتندو را برعهده داشت و اولین کارگردان زن مجموعه بازی‌های زلدا به‌حساب می‌آید نیز این موضوع را تایید کرد و درباره این‌که بازی چطور قصد دارد تا آزادی عمل را به‌نحوی در اختیار بازیکنان قرار دهد که باعث گیج شدن آن‌ها نشود، گفت:

داشتن آزادی عمل برای حل کردن معماهای بازی یک قابلیت کلیدی در بازی‌های لجند آو زلدا است. اما اگر آزادی عمل شما بیش از حد زیاد باشد، ممکن است حس کنید که گیج شده‌اید. ما هوشیارانه تلاش کردیم تا عملکرد هر اکو را به‌طور کامل و شفاف شرح دهیم تا بازیکنان متوجه شوند که چگونه و کجا باید از آن‌ها استفاده کنند. ایده ما در زمان طراحی بازی این بود که بازیکنان بتوانند عناصری که ما از گیم‌پلی می‌خواستیم را تجربه کنند، به آن‌ها برسند و در این مسیر گمراه یا گیج نشوند.
- تومومی سانو

نکته جالب اینجاست که در مراحل ابتدایی ساخت بازی، قرار بر این بوده است که تنها ۲۰ اکو در دسترس بازیکن قرار بگیرد اما در نهایت تصمیم سازندگان آن عوض شده است و تصمیم گرفتند تا آزادی عمل بیشتری به آن‌ها دهند. تاردا در این‌باره توضیح می‌دهد:

در مراحل ابتدایی ساخت بازی ما به محدودیت‌های این بازی زیاد فکر می‌کردیم و فرضمان بر این بود که موارد مشخصی می‌توانند در نهایت منجر به خراب شدن مکانیک‌های گیم‌پلی شوند یا باعث شوند که بازی به درستی کار نکند. ما به ایده‌هایی مانند اینکه بازیکنان را محدود به استفاده از تنها ۲۰ اکو در دالان‌ها بکنیم نیز فکر کردیم. ایده‌هایی مثل این، باعث می‌شدند تا نتوانید کارهایی که قبلا انجام دادید را دوباره انجام دهید. اما اینکه یک روشی که قبلا کار کرده است را نتوان دوباره به‌کار برد، قطعا برای بازیکنان طاقت‌فرسا می‌شد. بنابراین یک روز تصمیم گرفتیم که تمام آن ایده‌ها را دور بریزیم و هیچ محدودیتی برای بازیکنان اعمال نکنیم.
- ساتوشی تاردا

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom قرار است در تاریخ ۵ مهر ماه برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات