فروشگاه‌های بازی‌های دیجیتالی موظف به اطلاع‌رسانی درباره عدم مالکیت کامل خریداران شدند

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه‌های بازی پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو، اپیک و استیم
ایالت کالیفرنیا فروشگاه‌های آثار دیجیتالی را مجبور می‌کند تا خریداران را از نداشتن مالکیت کامل روی محتوای خود آگاه کنند.
تبلیغات

به نقل از رسانه VGC فرماندار ایالت کالیفرنیا قانون جدیدی را وضع کرده است که طبق آن فروشگاه‌های دیجیتالی حق استفاده از اصطلاحات مختلف مانند «خرید» را ندارند؛ آن‌ها تنها در صورتی می‌توانند از چنین کلمه‌هایی استفاده کنند که مشتری‌ها را از خرید جواز دسترسی به بازی‌هایی که در هر لحظه امکان لغو شدن مجوز و برداشته شدن آثار از فروشگاه وجود دارد، آگاه سازند.

جکی ایروین، یکی از اعضای هیئت قانون‌گذاری کالیفرنیا، طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «همزمان با اجتناب بیشتر فروشندگان از عرضه آثار فیزیکی، نیاز حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در خرید محتوای دیجیتالی مهم و مهم‌تر می‌شود. من از گوین نیوسام، فرماندار، برای امضای قرارداد AB 2426 در راستای تأیید تبلیغات اشتباه و فریبنده فروشندگان برای اعلام غلط دسترسی تام خریداران به محتوای دیجیتالی خریداری‌شده و جلوگیری از این موضوع تشکر می‌کنم.»

The Crew

بسیاری از شرکت‌های شناخته‌شده طی سال‌های اخیر به پشتیبانی از بازی‌های خود پایان دادند و آن‌ها را آفلاین کردند؛ این موضوع سوال‌های زیادی را میان بازیکن‌ها ایجاد کرد که آیا گرفتن دسترسی پلیرها به بازی‌هایی که خریداری کرده‌اند، امری قانونی است یا خیر. در همین راستا در ماه آوریل، یوبیسافت بازی The Crew را آفلاین کرد.

در ادامه در اوایل ماه جاری استودیو Ivory Tower متوجه اعتراض مخاطب‌ها نسبت به این موضوع شد؛ در همین راستا استفان بلی، کارگردان بازی، بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن اظهار داشت: «ما می‌خواهیم اعلام کنیم که در جریان نگرانی‌های شما پیرامون وضعیت بازی The Crew قرار گرفته‌ایم. ما امروز از تعهدمان به آینده‌ی The Crew 2 و The Crew Motorfest یاد می‌کنیم و در ادامه مشغول بررسی راه‌های مختلف رسیدن به یک حالت آفلاین و بلندمدت برای هر دو اثر هستیم.»

یوبیسافت مدتی پیش، دلیل آفلاین کردن بازی کرو را طی بیانیه‌ای اعلام کرد و در آن اظهار داشت: «با گذشت یک دهه پشتیبانی از The Crew، ما از این بازی در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۳۱ مارس ۲۰۲۴) کناره‌گیری می‌کنیم. ما متوجه ناامید شدن بازیکن‌هایی که همچنان مشغول لذت بردن از این اثر هستند می‌شویم، اما این موضوع به دلیل مورد‌های مختلف سرور و محدودیت‌های جواز، امری لازم بود.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات