احتمال ساخت یک بازی تیراندازی از مجموعه StarCraft قوت گرفت

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
گروه مبارزان آماده نبرد در بازی StarCraft
گزارش جدیدی ادعا دارد که شرکت بلیزارد انترتینمنت در مراحل اولیه توسعه یک بازی تیراندازی از مجموعه StarCraft است.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، درحال‌حاضر هفت سال از انتشار بازی StarCraft: Remastered، هشت سال از عرضه آخرین بسته الحاقی StarCraft 2 و حدود ۱۵ سال از زمان انتشار بازی StarCraft 2 می‌گذرد. همه این‌ها نشان می‌دهند که طرفداران سری استراتژی و علمی-تخیلی شرکت بلیزارد، مشتاق تجربه بازی جدید هستند و صبرشان لبریز شده است. حال گزارش جدیدی نشان می‌دهد که احتمالا بلیزارد کار توسعه نسخه جدید سری را پیش می‌برد.

اخیرا جیسون شرایر، خبرنگار شناخته‌شده صنعت بازی در پادکست IGN Unlocked حضور پیدا کرد تا درباره کتاب آینده‌اش باعنوان Play Nice: The Rise، Fall and Future of Blizzard Entertainment صحبت کند. شرایر در این پادکست علاوه‌بر ارائه توضیح درباره کتاب و محتوای آن، به بخش تازه‌ای از گزارش‌های اخیر خود اشاره کرد و توضیح داد، بلیزارد هم‌اکنون مشغول توسعه یک بازی StarCraft جدید است.

بازی مذکور اسپین‌آف تیراندازی از سری StarCraft خواهد بود و به گفته شرایر، بلیزارد پس از لغو پروژه بقا محور Odyssey در اوایل امسال، اکثر توسعه‌دهندگان پروژه را اخراج کرد و تنها افرادی که باقی ماندند به تشکیل یک تیم و گسترش آن برای توسعه بازی تیراندازی StarCraft پرداختند. این پروژه هم‌اکنون در فاز اولیه تولید قرار دارد و مدیریت آن به دن هی، توسعه‌دهنده باسابقه مجموعه Far Cry از شرکت یوبیسافت، سپرده شده است.

کشتار هیولاهای بیگانه در بازی StarCraft

پروژه گزارش شده با اولین تلاش بلیزارد برای توسعه بازی تیراندازی از سری StarCraft فاصله زمانی زیادی دارد. بلیزارد اولین بار این اقدام را با توسعه StarCraft: Ghost انجام داد که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. بااین‌حال پروژه مذکور بعد از یک دهه توسعه به‌صورت رسمی لغو شد. چند سال بعد گزارش‌ها ادعا کردند که پروژه Ares قرار است تا تبدیل به بازی تیراندازی StarCraft باالهام‌از سری Battlefield شود. بااین‌حال این پروژه هم در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا پروژه تیراندازی جدید بلیزارد، شانس بقا خواهد داشت یا مانند دو پروژه قبل لغو خواهد شد. بااین‌حال ساخت بازی جدید می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران StarCraft باشد؛ چراکه نشان می‌دهد توسعه‌دهنده برای احیای این سری مصمم شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات