جیسون شرایر اعتقاد دارد که وضعیت کنونی ایکس باکس فاجعه‌بار است

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی ایکس باکس
جیسون شرایر، خبرنگار و اینسایدر معتبر رسانه بلومبرگ می‌گوید، ایکس باکس درحال حاضر اولویت‌های مشخصی ندارد و هر ماه تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت و ایکس باکس در سالی که گذشت نمایش بسیار خوبی از بازی‌های پیش روی خود داشتند و واکنش طرفداران نیز به آن بسیار مثبت بود. طرفداران بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی‌هایی از قبیل Fable، بازی Doom: The Dark Ages، بازی Indiana Jones، بازی Stalker 2 و موارد دیگر هستند. با این حال به نظر می‌رسد که داخل این شرکت، وضعیت آشفته‌ای برقرار است و اولویت‌های آن‌ها برای آینده، اصلا مشخص نیست. جیسون شرایر، یکی از اینسایدرهای معتبر صنعت بازی است که در اظهارات اخیر خود در اینباره صحبت کرده است.

به گزارش وبسایت tech4gamers، به نظر می‌رسد که این غول گیمینگ، بعد از صرف نظر از عرضه نسخه میان نسلی کنسول‌های سری ایکس و سری اس، تصمیم دارد تا کنسول نسل بعدی خود را در سال ۲۰۲۶ روانه بازار کند. بنابراین اگر GTA 6 هم تاخیر بخورد، ایکس باکس می‌تواند از این موضوع به نفع خود بهره برداری کند. با این حال، شرایر معتقد است که وضعیت ایکس باکس درحال حاضر بسیار به هم ریخته و فاجعه بار است.

ایکس باکس درحال حاضر تمرکز خود را به سرویس‌های اشتراکی معطوف کرده است، اما همچنان بازار کنسول‌های خانگی را رها نمی‌کند. آمارها نشان می‌دهند که ایکس باکس سری ایکس | اس در رقابت با پلی استیشن 5 تقریبا حرفی برای گفتن نداشتند و یک اختلاف چند برابری در میزان فروش جهانی آن‌ها به چشم می‌‎خورد.

سرویس ایکس باکس گیم پس

به اعتقاد جیسون شرایر، مایکروسافت هر ماه یک تصمیم جدید را برای ایکس باکس می‌گیرد و برنامه‌های آینده‌ی آن‌ها براساس حدس و گمان پیش‌بینی می‌شوند. در همین راستا، آن‌ها اخیرا چندین بار درباره معرفی یک کنسول دستی صحبت کردند؛ اما برنامه دقیقی برای آن وجود ندارد و او مطمئن نیست که اصلا چنین اتفاقی بیافتد.

شرایر می‌گوید که به خاطر داریم که سال گذشته ایکس باکس چطور تأکید می‌کرد که Indiana Jones هرگز برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد. اما می‌بینیم که آن‌ها مرتب سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند و این موضوع نگران کننده‌ای است.

به عقیده‌ی شرایر، چنین شرکت بزرگی نباید به این راحتی تصمیمات خود را براساس پیش آمدها تغییر دهد. آن‌ها باید برنامه منسجم و فکر شده‌ای را برای چند سال آینده خود داشته باشند. وی خلاصه‌ی وضعیت ایکس باکس را فاجعه‌بار توصیف می‌کند.

با این حال شرایر فکر می‌کند که ایکس باکس در این‌باره تصمیم جدی‌تری برای معرفی کنسول دستی در نسل بعد دارد و بعید است که از این تصمیم برگردد. پلی استیشن هم به فکر برگرداندن کنسول‌های دستی خاطره انگیز خود افتاده است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مایکروسافت باز هم سونی را به عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود در بازار متنوع کنسول‌های دستی خواهد دید.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات