اسکوئر انیکس می‌خواهد فاینال فانتزی 16 را روی ایکس باکس عرضه کند

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
کلایو و جاشوآ در پوستر بازی Final Fantasy 16
شرکت اسکوئر انیکس از تمایل خود برای عرضه بازی‌های بیشتر روی ایکس باکس ازجمله فاینال فانتزی 16 خبر داد.
تبلیغات

به نوشته ویندوز سنترال، چندی پیش گزارش‌های متفاوتی از تمایل اسکوئر انیکس نسبت به انتشار بازی‌های مختلف از سری فاینال فانتزی برای ایکس باکس به گوش رسید و حال به نظر می‌رسد این ناشر ژاپنی واقعا این برنامه را در پیش گرفته است. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده مجموعه فاینال فانتزی در گفتگوی اخیر تایید کرد بازی فاینال فانتزی 16 برای عرضه روی ایکس باکس در نظر گرفته شده است. بااین‌حال یوشیدا جزئیاتی درباره زمان انجام این اتفاق به اشتراک نگذاشت.

بازی فاینال فانتزی 16 در ابتدا برای پلی استیشن 5 عرضه شد و تا مدتی قبل انحصاری آن باقی مانده بود. در ادامه اسکوئر انیکس بازی را روی استیم برای کامپیوترها عرضه کرد و با استقبال خوب بازیکن‌های پلتفرم جدید همراه شد. بااین‌وجود اگر این بازی همزمان با پلی استیشن 5 در دسترس بازیکن‌های سایر پلتفرم‌ها قرار می‌گرفت، احتمالا موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کرد.

درهمین‌راستا شرکت اسکوئر انیکس بارها تاکید کرده است که به‌دنبال رویکرد تازه‌ای برای عرضه بازی‌های فینال فانتزی است تا این مجموعه را به‌ سمت موفقیت بیشتر هدایت کند. برای تحقق این هدف، ناشر ژاپنی رویکرد چندپلتفرمی را برای سری در نظر گرفت که در‌نتیجه‌آن بازی‌های فاینال فانتزی 14 و ریمستر فاینال فانتزی پیکسل روی ایکس باکس عرضه شدند.

مبارزه کلایو و دوستانش در بازی Final Fantasy 16

نائوکی یوشیدا پس از عرضه بازی‌های اخیر برای ایکس باکس گفت: «اکنون به سمت سیاست جدید عرضه چندپلتفرمی بازی‌های خود حرکت می‌کنیم. ما می‌خواهیم تاجایی‌که امکان دارد، بازیکن‌های بیشتری به تجربه آثار ما بپردازند».

حال یوشیدا در مصاحبه جدید خود از برنامه‌ریزی اسکوئر انیکس برای انتشار بازی‌های پرچم‌دار خود ازجمله فاینال فانتزی 16 برای ایکس باکس خبر داده است. بااین‌حال یوشیدا اعتقاد دارد مشکلات فزاینده‌ای که در مسیر تبدیل شدن به ناشر چندپلتفرمی وجود دارند، این برنامه را شبیه یک آرزو کرده‌اند.

تهیه‌کننده فاینال فانتزی دراین‌باره گفت: «ما نسخه کامپیوتر بازی را معرفی کردیم و باتوجه‌به نگاهی که به ایکس باکس داریم، می‌خواهیم آن را برای پلتفرم بازی مایکروسافت هم عرضه کنیم. بااین‌حال وقتی صحبت از جزئیاتی مانند زمان عرضه بازی و موارد مشابه می‌رسد، ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم اطلاعاتی را به اشتراک گذاریم. ما بسیار علاقه داریم به این هدف برسیم؛ بنابراین بازیکن‌ها نباید امید خود را از دست بدهند».

کلاود و سفیروث در بازی Final Fantasy 7 Rebirth

تاکنون گزارش‌های زیادی ادعا کرده‌اند که مایکروسافت همکاری نزدیک خود را با اسکوئر انیکس برای عرضه بازی‌های محبوبی ازجمله فاینال فانتزی 16 و ریمیک فاینال فانتزی 7 روی ایکس باکس آغاز کرده است. همچنین این شرکت در سال‌های گذشته تلاش زیادی داشت تا رابطه خود را با توسعه‌دهندگان و ناشران ژاپنی بهبود بخشد که ازجمله آن‌ها می‌توان به حضور پررنگ در توکیو گیم شو و ملاقات با فعالان صنعت بازی آسیایی اشاره کرد.

همچنین مایکروسافت سخت تلاش کرد تا بازی‌هایی ازجمله Genshin Impact ،Yakuza و Persona به ایکس باکس راه پیدا کنند و به نظر می‌رسد که تلاش‌هایش تا حد قابل‌قبولی جواب داده است؛ چراکه ناشرهای ژاپنی ازجمله کوئی تکمو، سگا و اسکوئر انیکس در ماه‌های اخیر تمایل و پشتیبانی بیشتری را نسبت به پلتفرم ایکس باکس نشان داده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات