تنسنت به خرید یوبیسافت علاقه‌مند است

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
Yves Guillemot / ایو گیلموت مدیرعامل یوبیسافت
گفته می‌شود شرکت تنسنت و خانواده Guillemot در حال بررسی خصوصی‌سازی یوبیسافت هستند.
تبلیغات

گفته می‌شود خانواده Guillemot (بنیان‌گذاران یوبیسافت) پس از اینکه حدود نیمی از ارزش بازار خود را در سال جاری از دست داده‌اند، هم‌اکنون در نظر دارند تا این شرکت را خصوصی کنند. به گفته منابع بلومبرگ، شرکت چینی تنسنت که در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از سهام یوبیسافت را در اختیار دارد، با گروه Guillemot Brothers Ltd صحبت کرده‌ و پیشنهاداتی را برای خرید یوبیسافت ارائه داده است.

یکی از احتمالات شامل همکاری برای خصوصی کردن یوبیسافت خواهد بود؛ هر‌چند که مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارند و نتیجه گفت‌و‌گوها اکنون مشخص نیست. ماه گذشته قیمت سهام یوبیسافت به پایین‌ترین حد خود در ۱۱ سال اخیر رسید. شدیدترین تغییرات پس از تاخیر عرضه Assassin’s Creed Shadows و عملکرد ناامیدکننده بازی Star Wars Outlaws رخ دادند.

اوایل سپتامبر ۲۰۲۴ (اواسط شهریور ۱۴۰۳) یک سرمایه‌گذار از مدیریت یوبیسافت خواست این شرکت را خصوصی کنند یا اجازه دهند که به یک سرمایه‌گذار استراتژیک فروخته شود. صندوق سرمایه‌گذاری AJ هم با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار تغییرات استراتژیک و ساختاری در یوبیسافت شد. همین موضوع نیز هیات‌مدیره را بر آن داشت تا خصوصی کردن شرکت، اجرای یک برنامه جامع کاهش هزینه و بهینه‌سازی سطح نیروی انسانی برای قابل مقایسه بودن با رهبران صنعت، افزایش تمرکز بر آی‌پی‌های اصلی و در نظر گرفتن جایگزینی مدیرعامل فعلی، ایو گیلمو را مد‌نظر قرار دهند.

صندوق سرمایه‌گذاری AJ در اسلواکی حدود یک درصد از سهام یوبیسافت را در اختیار دارد. لطفا برای دریافت اطلاعات تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات