CDPR با ویچر 4 و دنباله سایبرپانک دوباره اعتماد طرفداران را جلب می‌کند

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
بسته الحاقی فانتوم لیبرتی بازی Cyberpunk 2077
سی دی پراجکت رد با قبول شکست‌های گذشته‌ی خود امیدوار است تا با The Witcher 4 و دنباله Cyberpunk 2077 دوباره اعتماد طرفداران را به دست بیاورد.
تبلیغات

استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد که با بازی‌های The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت بازی تبدیل شده است. با این حال، این تیم چند سال پیش و با عرضه‌ی چالش برانگیز بازی Cyberpunk 2077، تاحدودی به شهرت خود لطمه وارد کرد.

اما به هرحال آن دوران گذشته است و تیم توسعه دهندگان CDPR امیدوارند تا با عرضه‌ی موفقیت آمیز آثار پیش روی خود، بخشی از این اعتماد از دست رفته را برگردانند. هرچند که این استودیو معتقد است که شاید هیچوقت قادر به بازگشت مجدد به نقطه‌ی اولیه نباشد.

واضح است که اعضای این تیم هنوز هم شکست سال ۲۰۲۰ خود را کاملا جدی می‌گیرند، اما پروژه‌هایی مانند The Witcher 4 و Project Hadar می‌توانند در صورت عملکرد فراتر از انتظار، تاحد زیادی این اتفاقات را به فراموشی بسپارند.

گرالت و سر بریده گریفن در بازی The Witcher 3

پاول ساسکو از استودیوی CDPR در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Eurogamer درباره اتفاقاتی که به عرضه‌ی فاجعه بار بازی Cyberpunk 2077 منجر شد، صحبت کرده است. با این که اتفاقات آن سال به خوبی در قالب اخبار و مطالب منتشر شده پوشش داده شدند، اما مصاحبه اخیر اعضای این استودیو، نگاه دقیق‌تری به این مسائل دارند. براساس اظهارات ساسکو، این بازی حدودا ۴.۵ سال در دست ساخت بود و روند توسعه‌ی سریع بازی هیچ نفعی برای شرکت نداشت.

ساسکو امیدوار است که طرفداران فارغ از تمام اتفاقاتی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودند، متوجه تلاش‌ توسعه دهندگان این استودیو نیز باشند. وی در ادامه خاطر نشان کرد که آثار متعددی از این تیم در دست ساخت است که از جمله‌ی آن‌ها باید به دنباله بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد که خود او مدیریت تیم توسعه دهندگان آن را برعهده دارد.

این کارگردان در ادامه از The Witcher 4، آی پی جدید CDPR تحت عنوان Project Hadar و دنباله Cyberpunk 2077 به عنوان پروژه‌های در جریان این تیم یاد کرد. وی همه‌ی این پروژه‌ها را آثاری جاه طلبانه توصیف می‌کند، اما معتقد است که The Witcher 4 سطح بازی‌های نقش آفرینی را یک لول بالاتر خواهد برد.

گان پلی بازی Cyberpunk 2077

شاید برخی افراد اعتقاد داشتند که سی دی پراجکت رد با ارائه‌ی مرتب آپدیت‌های متعدد و اصلاح تمام ایرادات تجربه کاربری بازی Cyberpunk 2077 و البته بسته الحاقی بزرگ Phantom Liberty، به نوعی این بازی را احیا کرده و به انتقادات پایان داد؛ اما ظاهرا خود این تیم اینطور فکر نمی‌کند. آن‌ها در تلاش هستند تا یک بار دیگر اعتماد طرفداران را برگردانند.

تیم توسعه دهندگان سی دی پراجکت رد درحال حاضر با سوییچ به موتور گرافیکی Unreal Engine 5، روی پروژه The Witcher 4 متمرکز است. این بازی قطعا طرفداران پرشماری دارد که منتظر تجربه‌ی یکی از بهترین نتایج عملکرد این تیم مستعد هستند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات