کارگردان نسخه اصلی بازی Silent Hill 2 از نسخه ریمیک بسیار راضی است

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سایلنت هیل 2 ریمیک
ماساشی سوبویاما، کارگردان نسخه اصلی Silent Hill 2 درباره نسخه ریمیک گفت:«ارزش نسخه ریمیک این است که نسل جدیدی می‌توانند آن را تجربه کنند.»
تبلیغات

به گزارش رسانه Gaming Bolt، عرضه عمومی نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 که استودیو کونامی و تیم بلوبر آن را توسعه داده‌اند، به زودی انجام می‌شود و تا الان این بازی توانسته است نقدهای مثبت بسیاری از رسانه‌ها دریافت کند. با اینکه شک و تردیدها درباره این بازی کم نبوده است، نقدهایی که از طرف رسانه‌ها منتشر شد که این وضعیت را تغییر داد و علاوه‌بر اینکه بسیاری را برای تجربه این بازی هیجان‌زده کرد، نظر کارگردان نسخه اصلی Silent Hill 2 را نیز به‌خود جلب کرد.

ماساشی سوبویاما که نسخه اصلی سایلنت هیل ۲ را در سال ۲۰۰۱ کارگردانی کرده بود، اخیرا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، هیجان خود را نسبت به نسخه بازسازی شده ابراز کرد و گفت این نسخه نه‌تنها به بازی اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های فنی نسخه اصلی را برطرف کند، بلکه به مخاطبان جدید هم اجازه می‌دهد تا برای اولین بار این بازی را تجربه کنند.

او دراین‌باره گفت:«بازی‌ها و تکنولوژی دائما در حال تکامل هستند و درنتیجه تفاوت زیادی در سطح محدودیت‌ها و انتظارات رخ داده است؛ این موضوع به‌طور کلی یک مشکل مشترک در هنرهای رسانه‌ای است، اما اینکه بتوانید از فضای زمانه خود حفاظت و قدردانی کنید، کار آسانی نیست. من فکر می‌کنم که ارزش نسخه ریمیک در این است که حالا یک نسل جدید می‌توانند آن را بازی کنند. به‌عنوان یک سازنده، از این بابت بسیار خرسندم. الان ۲۳ سال از آن موقع گذشته است! حتی اگر شما نسخه اصلی بازی را هم به‌خاطر بیاورید، باز هم می‌توانید از نسخه ریمیک آن لذت ببرید. این نسخه چه خوب باشد چه بد، تاثیری بر نسخه اصلی نمی‌گذارد.»

سوبویاما درباره نسخه بازسازی شده هم صحبت کرد و گفت که نسبت به روشی که این بازی را تبلیغ کردند، نقد دارد و فکر می‌کند که تمرکز روی تفاوت‌های بسیاری که بین این نسخه و نسخه اصلی وجود دارد، باعث می‌شود تا بازی نتواند نظر نسل جدید را جلب کند.

شهر سایلنت هیل در بازی Silent Hill 2 Remake

او دراین‌باره نوشت:«تفاوت‌های بین نسخه اصلی و ریمیک مانند کیفیت 4K، تصاویر واقع‌گرایانه، کلاهی که به‌عنوان جایزه داده می‌شود و باقی موارد همگی معمولی هستند. چه کسی قرار است با این تبلیغات نظرش جلب شود؟ به‌نظر می‌رسد که آن‌ها به‌اندازه کافی تلاش نکردند تا نظر نسلی که اصلا سایلنت هیل را نمی‌شناسد را جلب کنند.»

او همچنین اضافه کرد که یکی از تغییرات کلیدی بازی که خودش هم بسیار درباره آن هیجان‌زده است، زاویه بالای شانه دوربین است که به‌عقیده او تجربه گیم‌پلی بازی را کاملا تغییر می‌دهد. سوبویاما سخنان خود را این‌طور ادامه داد:«چیزی که باید به آن اشاره کرد، زاویه دوربین بازی است. تغییر دوربین در بازی تاثیر زیادی بر جنبه‌های مختلف بازی از جمله مبارزات، طراحی مرحله، خلق هنری و دیگر مسائل می‌گذارد. شاید اثر آن بر داستان بازی خیلی جزئی باشد، اما قطعا تغییر بزرگی در حس و حال بازی می‌دهد.»

سوبویاما همچنین به دوربین ثابت در نسخه اصلی Silent Hill 2 هم نقد کرد و گفت که به‌نظرش خیلی محدودکننده بودند. او سپس گفت که به‌نظرش این دوربین جدید می‌تواند اجازه یک تجربه عمیق از بازی را به بازیکنان بدهد و ادامه داد:«اگر بخواهم روراست باشم، من از دوربین بازی ۲۳ سال پیش راضی نبودم. عمق و زاویه دوربین به‌دلیل بار پردازشی بالای خود محدود شده بودند. کل بازی یک فرایند مستمر و تلاش سخت بود که به‌اندازه کافی به آن توجه نشد، اما به هرحال دوربین آن هم یک محدودیت بود. دوربین بالای شانه قطعا به حس واقع‌گرایانه بازی می‌افزاید. به بیان دیگر، باعث می‌شود که خود من بیشتر سعی کنم تا در ریمیک سایلنت هیل ۲ غوطه‌ور شوم.»

نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 از امروز برای کسانی که نسخه دیجیتال دیلاکس را پیش‌خرید کرده بودند و از فردا ۱۷ مهر برای تمام بازیکنان پلی استیشن 5 و کامپیوتر در دسترس قرار می‌گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات