کپکام از آزمایش قابلیت‌های پردازنده گرافیکی PS5 Pro هیجان‌زده است

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه نفس‌گیر بازی Monster Hunter Wilds
شرکت کپکام نسبت به کنسول جدید پلی استیشن 5 پرو و سخت‌افزار قدرتمند آن، به‌ویژه عملکرد گرافیکی بهبودیافته‌اش، بسیار هیجان‌زده است.
تبلیغات

به گزارش Tech4Gamers، ریوزو سوجیموتو، یکی از توسعه‌دهندگان شرکت کپکام که روی مجموعه بازی‌های Monster Hunter کار می‌کند، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد که ارتقاهای پلی استیشن 5 پرو، خصوصا در زمینه گرافیک و جلوه‌های نورپردازی، فرصت‌های هیجان‌انگیز جدیدی را برای بازی‌های آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

سوجیموتو در صحبت‌های خود از هیجان تیمش درباره قدرت بهبودیافته پلی استیشن 5 پرو حرف زد و گفت: «پلی استیشن 5 پرو چیز اضافه‌ای است که باید به عنوان بخشی از فرآیند توسعه در نظر گرفته شود، اما ما برای امکانات آن هیجان‌زده هستیم.»

این موضوع با انتظارات بسیاری از افراد در صنعت بازی همخوانی دارد، زیرا پلی استیشن 5 پرو قرار است افزایش عملکرد قابل توجهی نسبت به پلی استیشن 5 اصلی ارائه دهد.

پلی استیشن 5 پرو دارای پردازنده گرافیکی‌ای است که ۴۵ درصد سریع‌تر از پلی استیشن 5 معمولی است، با ری‌تریسینگ بهبودیافته که می‌تواند در برخی بازی‌ها ۲ تا ۴ برابر بهتر باشد. این برای توسعه‌دهندگانی مانند کپکام که بازی‌هایشان به گرافیک با کیفیت بالا متکی است، مفید خواهد بود.

درحال‌حاضر، کپکام در حال توسعه موتور بازی جدیدی به‌نام RE neXt است که انتظار می‌رود از سخت‌افزار قدرتمند پلی استیشن 5 پرو نیز بهره ببرد. اگرچه آن‌ها تأیید نکرده‌اند که همه بازی‌های آینده از پلی استیشن 5 پرو پشتیبانی خواهند کرد، اما Dragon’s Dogma 2 یکی از آن‌هاست که برای این کنسول میان‌نسلی ارتقا پیدا خواهد کرد.

بازی‌های احتمالی دیگر مانند Monster Hunter Wilds نیز ممکن است روی این کنسول بهتر اجرا شوند، اما کپکام فعلا در حال بررسی سازگاری برای بازی آینده است. در مصاحبه‌ای دیگر، تسوجیموتو اشاره کرد که تیم آن‌ها هنوز در حال بررسی این است که آیا Monster Hunter Wilds با سخت‌افزار پلی استیشن 5 پرو کار بهتر اجرا خواهد شد یا خیر.

بااین‌حال، استودیو کاملا خوش‌بین و مشتاق استفاده از سخت‌افزار جدید برای بازی‌‌های آینده خود است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات