آنریل انجین می‌تواند عرضه سری Halo را برای پلی استیشن ساده‌تر کند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
مستر چیف از سری Halo
به گفته کارشناس دیجیتال فاندری، انتقال مجموعه Halo به آنریل انجین می‌تواند عرضه آن را برای پلتفرم پلی استیشن ساده‌تر کند.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار گیم‌اسپات آمده است که استودیو ۳۴۳ اینداستریز در اختتامیه رقابت‌های Halo World Championships ۲۰۲۴ اعلامیه‌های بزرگی درباره آینده مجموعه Halo را با طرفداران به اشتراک گذاشت. این توسعه‌دهنده اعلام کرد که نام خود را به Halo Studios تغییر می‌دهد و بازی‌های آینده مجموعه را به‌جای انجین Slipspace با آنریل انجین 5 توسعه خواهد داد. در ادامه این تصمیم‌گیری گمانه‌زنی‌های زیادی درباره تصمیم مایکروسافت برای عرضه مجموعه Halo روی پلی استیشن را به‌راه انداخت و حال به نظر می‌رسد که کارشناسان برجسته صنعت بازی‌های ویدیویی هم با این ایده موافق هستند.

درهمین‌راستا ریچ لیدبتر از رسانه دیجیتال فاندری در مصاحبه‌ای با یوروگیمر توضیح داد: «از دیدگاه چندپلتفرمی شدن توسعه بازی‌های Halo، انتقال به آنریل انجین 5 می‌تواند کار توسعه‌دهنده را نسبت‌به انجین Slipspace کنونی آسان‌تر کند. منطقا کار کردن با انجینی که برای توسعه بازی‌های مولتی‌پلتفرم طراحی شده است، نسبت‌به استفاده از فناوری‌های Slipspace گسترش‌یافته برای ایکس باکس و کامپیوتر راحت‌تر خواهد بود».

درگیری مبارزان در رقابت‌های بازی Halo Infinite

رسانه The Verge در اوایل سال جاری گزارش داد که مایکروسافت برنامه دارد بازی‌های انحصاری بیشتری ازجمله سری Halo را به پلی استیشن 5 بیاورد. در‌حالی‌که Halo یکی از مجموعه‌های اصلی و نمادین ایکس باکس به حساب می‌آید، اما تجربه‌های قبلی مایکروسافت نشان داده‌اند این ایده می‌تواند سودآور باشد؛ برای مثال عرضه بازی چندنفره Sea of ​​Thieves روی پلی استیشن 5 با استقبال گسترده مخاطبان جدید همراه شد. همچنین شرکت بتسدا تایید کرده است که بازی Doom: The Dark Ages از زمان عرضه و بازی Indiana Jones and the Great Circle پس از چند ماه برای پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد.

انتقال مجموعه Halo به آنریل انجین 5 می‌تواند منجربه عرضه ساده‌تر بازی‌های سری برای پلی استیشن شود، اما احتمالا این دلیل اصلی سازنده برای تغییر انجین نبوده است. باید توجه داشت که آنریل انجین 5 هم‌اکنون به شکل گسترده در صنعت بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود و برنامه‌نویسان زیادی تجربه کار با آن را دارند. این نشان می‌دهد افراد جدیدی که برای توسعه بازی‌های آینده Halo استخدام می‌شوند، دیگر نیازی برای آموزش دیدن و کسب تجربه درباره انجین Slipspace نخواهند داشت.

سازندگان Halo Studios تاکنون جزئیاتی درباره بازی‌های آینده مجموعه و زمان رونمایی از آن‌ها را اعلام نکرده‌اند. تنها می‌دانیم حدود دو سال دیگر تا سالگرد ۲۵سالگی Halo: Combat Evolved و شروع به کار ایکس باکس باقی مانده و مایکروسافت به طرفداران وعده برنامه‌های هیجان‌انگیزی را در سال ۲۰۲۶ داده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات