بازی LittleBigPlanet 3 از فروشگاه پلی استیشن حذف می‌شود

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی LittleBigPlanet 3 با حضور سک‌بوی و دیگر شخصیت‌ها
سونی اعلام کرده است که بازی LittleBigPlanet 3 و تمام دی‌ال‌سی‌های مربوط به LittleBigPlanet تا پایان ماه اکتبر از فروشگاه پلی استیشن حذف خواهند شد.
تبلیغات

مجموعه بازی‌های LittleBigPlanet یکی از محبوب‌ترین سری‌های انحصاری پلی استیشن است که توسط استودیو Media Molecule خلق شد. این مجموعه با ارائه امکان ساخت مراحل توسط بازیکن‌ها، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای گیمرها فراهم کرده بود.

به گزارش VGC، حالا شرکت سونی از حذف بازی LittleBigPlanet 3 و تمام دی‌ال‌سی‌های مربوط به مجموعه LittleBigPlanet از فروشگاه پلی استیشن تا تاریخ ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) خبر داد. سونی اعلام کرده است که کاربرانی که قبل از این تاریخ، بازی یا دی‌ال‌سی‌های آن را خریداری کرده‌اند، همچنان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این خبر می‌تواند برای طرفداران این مجموعه تا حدودی تسکین‌دهنده باشد.

استودیو مدیا مولکول نیز در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «LittleBigPlanet باعث شکل‌گیری استودیوی ما شد و همچنان بخش مهمی از هویت ما است. ما همیشه برای این بازی و جامعه شگفت‌انگیزی که الهام‌بخش آن بوده است، سپاسگزار خواهیم بود.»

بازی LittleBigPlanet 3 در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر شد و برخلاف نسخه‌های قبلی مجموعه، استودیو Sumo Digital وظیفه توسعه آن را برعهده داشت. این بازی درحال‌حاضر برای مشترکان سطوح اکسترا و پریمیوم پلی استیشن پلاس در دسترس است، اما در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) از این سرویس حذف خواهد شد.

پیش از این، سونی در ماه آوریل سرورهای آنلاین LittleBigPlanet 3 را خاموش کرده بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شرکت مدعی شده بود به‌طور موقت بازی را آفلاین کرده تا مشکلات فنی آن را برطرف کند.

استودیو مدیا مولکول که در گیلدفورد انگلستان مستقر است، طی دو سال گذشته تغییرات ساختاری قابل توجهی را تجربه کرده است. این تغییرات منجر به تعدیل نیرو و توقف پشتیبانی از Dreams، آخرین بازی آن شده است.

این استودیو درحال‌حاضر مشغول کار روی یک آی‌پی جدید است که تحت نظارت جان بیچ، کارگردان جدید استودیو توسعه پیدا می‌کند. بیچ که پیش از این طراح ارشد استودیو بود، جایگزین مارک هیلی، یکی از بنیانگذاران مدیا مولکول شده است که سال گذشته شرکت را ترک کرد.

به‌نظر شما حذف LittleBigPlanet 3 از فروشگاه پلی استیشن چه تأثیری بر آینده این مجموعه خواهد داشت؟ آیا این پایان ماجراجویی‌های سکبوی، شخصیت محبوب این مجموعه است یا ممکن است در آینده شاهد بازگشت او باشیم؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات