بازدید ویدیوهای یوتیوب گیمینگ ۲۷ درصد کاهش یافته است
وبسایت insider-gaming در گزارش جدید خود از آخرین آمار پلتفرمهای استریمینگ در سال ۲۰۲۴، اعلام کرده که تعداد بازدیدکنندگان محتوای تولیدی کاربران در YouTube Gaming در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۲۷ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که در این بازه زمانی چند رویداد بزرگ برگزار شده است که باید این آمار را افزایش میدادند.
علاوه بر این، آمار بازدیدکنندگان ویدیوهای YouTube Live نیز باوجود ۱۳.۱ میلیارد ساعت بازدید ثبت شده در این بازهی زمانی، ۱۳.۶ درصد کاهش یافته است.
اما باید توجه داشت که باوجود کاهش بازدیدکنندگان محتوای گیمینگ یوتیوب در سه ماه اخیر، این پلتفرم همچنان در صدر جدول بسترهای تولید محتوای گیمینگ قرار میگیرد. براساس توضیحات Streams Charts، سهم یوتیوب از کل محتوای تولید شده در اینترنت چیزی در حدود ۶۶.۷ درصد است. بعد از یوتیوب توییچ با ۱۹.۱ درصد در رتبه دوم قرار میگیرد.
آمارها نشان میدهد که پلتفرمهایی مانند Kick و AfreecaTV به سرعت درحال رشد در این حوزه هستند. به عنوان مثال، ساعات بازدید مخاطبان در Kick چیزی حدود ۱۵.۶ درصد افزایش یافته است تا آن را در رتبه سوم این فهرست قرار دهد.
به طور کلی در این بازهی زمانی بیش از 19.7 میلیارد ساعت محتوای گیمینگ تولید شده است که باتوجه به برنامه ریزی رویدادهای esports متعددی مانند League of Legends و Free Fire و PUBG، انتظار میرود که این آمار همینطور افزایش پیدا کند.
افزایش توجه تولید کنندگان محتوا به حوزهی استریمینگ با ترند این سالهای صنعت سرگرمی مطابقت دارد. آمارهای منتشر شده نشان میدهد که همزمان با افت شدید آمار خریداران بلیط سینما، تعداد بازدید پلتفرمهای استریمینگ در تمامی حوزهها با افزایش نسبی همراه شدند. در واقع مخاطبان این دوره بیشتر ترجیح میدهند که به جای رفتن به سینما، یک تولید کنندهی محتوا در فضای مجازی را در گوشیهای تلفن همراه خود تماشا کنند.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.