کاربران از یوبیسافت به‌خاطر افشای اطلاعات به متا شکایت کردند

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو یوبیسافت
همزمان با ثبت یک شکایت جدید از یوبیسافت، به‌نظر می‌رسد که این شرکت اطلاعات کاربران را بدون اجازه در اختیار متا قرار می‌دهد.
تبلیغات

به نقل از رسانه VGC و طبق شکایت ثبت شده جدید، یوبیسافت را به فروش اطلاعات کاربران به متا، شرکت مادر شبکه مجازی فیسبوک متهم می‌کند. بر‌اساس این شکایت‌نامه بازیکن‌هایی که از وبسایت یوبیسافت برای خرید بازی‌ها استفاده می‌کنند یا مشترک سرویس یوبیسافت پلاس هستند، اطلاعات آن‌ها به‌صورت مستقیم در اختیار Meta قرار می‌گیرد.

طبق این شکایت: «متهم در وبسایت خود هیچ اطلاعیه‌ای از ثبت اطلاعات کاربران توسط پیکسل و سپس ارسال آن‌ها به متا منتشر نکرده است؛ این روند اطلاعات مشترکین را در اختیار هر فرد دیگری می‌تواند قرار دهد. قوانین پخش داده‌ها در یک سرویس یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران برنامه‌های مختلف است تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا قصد اشتراک اطلاعات خود را دارند یا خیر.»

این شکایت ادعا می‌کند که یوبیسافت قانون حفاظت از حریم خصوصی ویدیویی (در سال ۱۹۸۸ برای جلوگیری از پخش اطلاعات کاربران وضع شد) را نقض کرده است؛ چرا که این اطلاعات می‌تواند براساس تاریخ خرید اشخاص، «هویت یک فرد را مشخص کند.» همزمان با افزایش توسعه و توزیع محتواهای دیجیتالی، این قانون در سال ۲۰۱۳ به سرویس‌های اشتراکی مختلفی مانند شبکه نتفلیکس اجازه داد تا اطلاعات کاربران را با تایید خودشان منتشر کنند.

2022-9-meta-facebook

این شکایت‌نامه تأکید می‌‌کند که یوبیسافت بدون اطلاع کاربران، داد‌ه‌های آن‌ها را در اختیار متا قرار می‌دهد. در این شکایت ذکر شده است: «متهم از قصد استفاده از Pixel که به ضبط عملکرد کاربر در سایت می‌پردازد و سپس آن‌ را در اختیار شبکه فیس‌بوک قرار می‌دهد را انتخاب کرده است. پیکسل بدون اجازه یا همکاری متهم اجازه قرارگیری روی وبسایت را ندارد؛ همچنین پیکسل بدون دانش فیسبوک و همکاری متهم اجازه قرارگیری را ندارد. متهم هرگز به‌دنبال تایید کاربران نبوده است و چنین کاری را نیز نکرده است و در ادامه به پیکسل اجازه داده است تا اطلاعات کاربران را ضبط و با فیسبوک به اشتراک بگذارد.»

هنوز در راستای این شکایت‌نامه هیچ اقدامی صورت نگرفته است، اما شاکیان دادگاهی را برای درخواست غرامت تمامی کاربران می‌گذرانند؛ شاکیان همچینن درخواست حذف پیکسل از وبسایت یوبیسافت یا اعلام پخش داده‌ها و گرفتن تاییدیه را دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات