نسخه اصلی Age of Empires 3 از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
کاراکترهای بازی Age of Empires 3
نسخه اصلی بازی Age of Empires 3 از فروشگاه‌های دیجیتال حذف شد و بخش چندنفره آنلاین آن به‌زودی از دسترس خارج می‌شود.
تبلیغات

بازی Age of Empires 3 در سال ۲۰۰۵ توسط استودیو Ensemble برای کامپیوتر منتشر شد. این بازی با شبیه‌سازی دوران استعمار اروپایی‌ها در آمریکا، به بازیکن‌ها اجازه می‌داد تا امپراتوری خود را گسترش دهند و با دیگر تمدن‌ها به رقابت بپردازند.

به گزارش VGC، براساس اطلاعیه‌ای که در صفحه استیم نسخه ریمستر این بازی منتشر شده است، نسخه اصلی Age of Empires 3 دیگر برای خرید در دسترس نخواهد بود. علاوه‌بر‌این، بخش چندنفره آنلاین بازی نیز از تاریخ ۳۰ اکتبر (۹ آبان) به دلیل پشتیبانی نشدن فناوری مورد استفاده در آن، از کار خواهد افتاد.

البته کاربرانی که پیش از این نسخه اصلی بازی را خریداری کرده‌اند، همچنان می‌توانند به بخش داستانی و نبردهای تک‌نفره دسترسی داشته باشند و تنها امکان بازی آنلاین از آن‌ها سلب خواهد شد.

در سال ۲۰۲۰ نسخه ریمستر شده‌ بازی با نام Age of Empires 3: Definitive Edition منتشر شد که شامل بهبودهای گرافیکی، موسیقی جدید، حالت‌های بازی تازه و تمدن‌های جدید بود. این نسخه همچنان از طریق استیم و فروشگاه ویندوز قابل خریداری است و در سرویس پی‌سی گیم پس نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

همچنین بازی‌ Age of Empires 2: Definitive Edition و Age of Empires 4 سال گذشته برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه شدند، اما هنوز خبری از انتشار Age of Empires 3 برای کنسول‌ها نیست.

به‌نظر می‌رسد با حذف نسخه اصلی Age of Empires 3، مایکروسافت قصد دارد تمرکز طرفداران را به سمت نسخه ریمستر و جدیدتر این بازی سوق دهد. نظر شما درباره این تصمیم چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات