فروش کنسول‌های بازی در آمریکا به شدت کاهش یافته است

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس
صنعت بازی‌های ویدیویی آمریکا در ماه اوت ۲۰۲۴ با افت فروش ۳۶ درصدی سخت‌افزار مواجه شد. کاهش فروش کنسول‌های نسل فعلی از دلایل اصلی این افت است.
تبلیغات

به گزارش اینسایدر گیمینگ، براساس آمارهای اخیر شرکت سیرکانا، صنعت بازی‌های ویدیویی آمریکا در ماه اوت ۲۰۲۴ شاهد کاهش قابل توجهی در فروش سخت‌افزار بوده است. مقایسه فروش سخت‌افزار سال جاری با سال گذشته نشان می‌دهد که این رقم از ۳۲۵ میلیون دلار به ۲۰۸ میلیون دلار کاهش یافته و افت ۳۶ درصدی را تجربه کرده است.

در میان کنسول‌های نسل فعلی، نینتندو سوییچ با کاهش فروش ۴۱ درصدی بیشترین افت را تجربه کرده است که نشان‌دهنده‌ی کاهش تقاضا برای این کنسول محبوب است. با اینکه نینتندو سوییچ در طول عمر خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است، اما به‌نظر می‌رسد که چرخه‌ی عمر این کنسول به پایان نزدیک می‌شود و کاهش فروش آن اجتناب‌ناپذیر است.

با‌توجه‌به چرخه عمر معمول کنسول‌ها، بازار کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به مرحله‌ای رسیده است که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، دستگاه مورد نظر خود را خریداری کرده‌اند. این اشباع بازار یکی از عوامل اصلی کاهش فروش کنسول‌ها در این دوره است.

نینتندو سوییچ اولد درکنار حوی-کان

یکی از دلایل احتمالی این کاهش، اشباع بازار است. کنسول‌های نسل فعلی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تقریبا ۴ سال عمر دارند و اکثر خریداران بالقوه احتمالا آن‌ها را تهیه کرده‌اند. همچنین گذشت بیش از ۷ سال از عمر نینتندو سوییچ و انتظار برای جانشین آن، کاهش چشمگیر حدود ۵۰ درصدی فروش این کنسول را به‌دنبال داشته است.

علاوه‌براین، افزایش هزینه‌های زندگی و تورم، قدرت خرید افراد را کاهش داده است. در این شرایط، خرید کالاهایی مانند کنسول‌های بازی و لوازم جانبی آن‌ها، به عنوان یک هزینه اضافی تلقی شده و در نتیجه تقاضا برای این محصولات کاهش یافته است.

با وجود چالش‌های فعلی، آینده صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان روشن به‌نظر می‌رسد. انتظار می‌رود عرضه پلی استیشن 5 پرو با وجود قیمت بالای ۷۰۰ دلاری، تا حدودی به افزایش فروش کمک کند. همچنین با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، می‌توانیم به بهبود قابل توجهی در وضعیت فروش امیدوار باشیم.

در‌کنار کاهش فروش کنسول‌ها، بازار لوازم جانبی نیز با افت فروش مواجه شده است. فروش این محصولات با کاهش ۳ درصدی به ۱۷۳ میلیون دلار رسیده است، البته در این بخش رشد فروش دستگاه‌های ریموت پلی مانند پلی استیشن پورتال مشاهده شده، اما در مقابل، فروش دسته‌های بازی با کاهش ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

نظر شما درباره این کاهش چشمگیر در فروش سخت‌افزارهای بازی چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات