رئیس استودیو Rare به‌عنوان مدیر استودیوهای ایکس باکس انتخاب شد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی ایکس باکس
کریگ دانکن، مدیرعامل استودیو Rare به‌عنوان مدیر جدید استودیوهای ایکس باکس انتخاب شده است.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار دنیای بازی مطلع شدیم کریگ دانکن که نزدیک به ۱۴ سال است مدیریت استودیو Rare را برعهده دارد، به‌عنوان جانشین آلن هارتمن انتخاب شده و قرار است در نقش رئیس استودیوهای بازی ایکس باکس به فعالیت خود ادامه دهد. هارتمن که در سال گذشته به‌عنوان رئیس جدید استودیوهای ایکس باکس انتخاب شده بود، در پایان نوامبر امسال بازنشسته می‌شود و مایکروسافت را ترک خواهد کرد.

دانکن در دوران کینکت به استودیو ریر پیوست و روی عرضه بازی چندنفره و لایو سرویسSea of ​​Thieves نظارت داشت. این مدیر و توسعه‌دهنده قبل از پیوستن به این استودیو در سایر شرکت‌های بازیسازی ازجمله سومو دیجیتال و کدمسترز فعالیت داشته است. حال دانکن باید مسئولیت جدید خود را با نظارت بر فعالیت تمام استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس نظیر پلی‌گراند گیمز، ترن 10، نینجا تئوری، کوالیشن، آبسیدین، آندد لبز و تیم‌های دیگر به انجام رساند.

علاوه‌براین پس از جدایی دانکن از Rare، این استودیو توسط جو نیت و جیم هورث رهبری خواهد شد. نیت در سال ۲۰۱۳ پس از فعالیت در استودیوهای سومو دیجیتال و Midway به ریر پیوست و به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی بازی Sea of ​​Thieves فعالیت داشت. ازطرفی هورث با ۲۰ سال سابقه یکی از کهنه‌کاران Rare به حساب می‌آید و اخیرا به‌عنوان کارگردان این استودیو فعال بوده است.

کریگ دانکن
کریگ دانکن، مدیر جدید استودیوهای ایکس باکس

درهمین‌راستا مت بوتی، مدیر محتوای گیمینگ و استودیوهای ایکس باکس در ایمیلی به کارکنان نوشت: «حرفه آلن هارت با نوآوری، فداکاری و اشتیاق کاستی‌ناپذیر نسبت به بازی‌سازی ثابت شده است. این شخص کار خود را به‌عنوان پیمانکار مایکروسافت در گروه نوپای CD-ROM شروع کرد و از آن زمان تاکنون روی پروژه‌های متعدد مایکروسافت از توسعه Age of Empires گرفته تا ریاست استودیو Digital Anvil برای نظارت بر ساخت Brute Force و در ادامه تاسیس ترن 10 مشارکت داشته است.

در طول سال‌های گذشته آلن با کمک دو استودیوی ترن 10 و پلی‌گراند گیمز ۱۳ بازی از مجموعه‌های Forza Motorsport و Forza Horizon را عرضه کردند تا درنهایت فورزا را به یکی از برترین فرنچایزهای ریسینگ در جهان تبدیل کنند و دائما در حال ارتقای توانایی‌های سخت‌افزاری ما باشند. اقدامات او برای پیشرفت گزینه‌های دسترسی در بازی‌ها تبدیل به معیاری در صنعت بازی شده است و استودیوهای ایکس باکس تحت رهبری او بازی‌های موفق متعددی را عرضه کردند. همچنین مدیریت آلن، زمینه را برای انتشار بازی‌های موردانتظاری همچمون Avowed ،South of Midnight Fable و غیره فراهم کرده است.

حال کریگ دانکن در نقش جدید خود روی کمک به استودیوهای ایکس باکس برای ارائه تجربه‌هایی با کیفیت بالا و متمایز که پتانسیل تبدیل شدن به مجموعه‌های موفق را داشته باشند، تمرکز خواهد کرد و تلاش خود را در مسیر سرمایه‌گذاری روی آی‌پی‌های جدید برای افزایش مخاطبان ایکس باکس قرار می‌دهد».

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات