سازندگان از بهبودهای Horizon Zero Dawn Remastered می‌گویند

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
پوستر بازی Horizon Zero Dawn Remastered
استودیوی سازنده در وبلاگ پلی استیشن جزئیات جدیدی از بهبودهای انجام‌شده در بازی Horizon Zero Dawn Remastered را با طرفداران به اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

به مناسبت انتشار ریمستر Horizon Zero Dawn در اواخر این ماه، استودیوی نیکسس سافتور به وسیله یک پست در وبلاگ پلی استیشن، جزئیات جدیدی از بهبودهای انجام‌شده در این بازی را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. بازیکنان می‌توانند انتظار پوشش گیاهی متراکم‌تری را در سرتاسر دنیای بازی داشته باشند. با اینکه پوشش گیاهی متراکم از ویژگی‌های کلیدی نسخه اورجینال Horizon Zero Dawn به شمار می‌رفت، اما ظاهرا نیکسس سافتور تلاش کرده است تا کیفیت بازی در این زمینه به سطح Horizon Forbidden West برسد.

پاتریک بلانکنزه، هنرمند ارشد محیط در این رابطه اظهار داشت: «برای رساندن پوشش گیاهی Horizon Zero Dawn به سطح کیفی Horizon Forbidden West باید سایه‌ها، بافت‌ها، هندسه و تعامل شاخ‌وبرگ‌ها را افزایش می‌دادیم. ما تمامی پوشش‌های گیاهی موجود در Horizon Zero Dawn را ارزیابی کردیم و آن‌ها را ارتقا دادیم. این کار برای صدها گیاه، بوته، گل و درخت انجام شد.

مکان‌هایی را پیدا کردیم که می‌توانستیم آن‌ها را ارتقا دهیم و به هدف اصلی خود نزدیک‌تر کنیم؛ زیست‌بوم جنگل بارانی نمونه خوبی از این امر است. با فناوری قدرتمندی که هم‌اکنون در اختیار داریم پوشش گیاهی جدیدی را به دنیای بازی تزریق کردیم و کیفیت و تراکم را به سطح جدیدی رساندیم. حاشیه رودخانه‌ها نیز با تنوع زیستی بیشتری ارتقا یافته‌اند تا ما را به هدف اصلی خود نزدیک‌تر کنند.»

الوی در حال مبارزه با ربات در بازی Horizon Zero Dawn

جولیان هوفمن، هنرمند محیط در این خصوص افزود: «با همکاری تیم سازنده بازی در استودیوی گوریلا گیمز توانستیم تلاش‌های آن‌ها برای توسعه Horizon Forbidden West را با کار خود مقایسه کنیم. بدین صورت اهدافمان در مقایسه با گذشته بسیار واضح‌تر شدند. از نظر من تغییرات پوشش گیاهی باعث می‌شود بازی زنده‌تر به‌نظر برسد و به استانداردهای فوق‌العاده بالای بازی‌های هورایزن نزدیک‌تر شود. نتیجه کار یک دنیای بسیار منسجم است که می‌توان برای اولین‌بار تجربه‌اش کرد یا از تکرار دوباره آن لذت برد.»

همچنین نیکسس سافتور کار زیادی روی NPCها و نحوه رفتار آن‌ها انجام داده است. به‌طور خلاصه بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که شهرها، روستاها و سکونتگاه‌ها شلوغ‌تر و متراکم‌تر به‌نظر برسند؛ در حالی که NPCها اکنون به شیوه‌های طبیعی‌تر و متنوع‌تری رفتار خواهند کرد و این باعث می‌شود تا دنیا زنده‌تر به نظر برسد. برایان ون نونن، طراح ارشد بازی در این رابطه اظهار داشت:

«ما تمامی روستاها، پایگاه‌ها و شهرها را بررسی کردیم؛ در نتیجه مناطقی را یافتیم که خالی به‌نظر می‌رسیدند و می‌توانستیم واقع‌گرایی و غوطه‌وری را در آن‌ها بهبود دهیم. ساخت بازی برای پلی استیشن ۵ به ما اجازه داد تا از مقدار حافظه بیشتری استفاده کنیم و تعداد شخصیت‌های غیرقابل بازی را به‌طور قابل‌توجه‌ای افزایش دهیم. ما مکان‌های بیشتری را برای ایستادن، نشستن، کار کردن و برآوردن نیازهای NPCها اضافه کردیم. ما به آن‌ها برنامه‌های متنوع‌تری دادیم تا حرکت و طراوت را در مناطق مختلف افزایش دهیم. ما همچنین سعی کردیم از انیمیشن‌های موجود به‌طور خلاقانه استفاده کنیم.»

گروه Eclipse در بازی Horizon Zero Dawn

مشابه پوشش گیاهی و درختان، Horizon Zero Dawn Remastered همچنین تلاش کرده است تا با استفاده از دارایی‌های خود برای زمین، اشیاء، ساختمان‌ها و موارد مشابه به سطح کیفی Forbidden West برسد. سندر برونکورست، هنرمند ارشد فنی در این رابطه می‌گوید: «ما با جایگزینی تمامی جزئیات زمین Horizon Zero Dawn با همتایان جدید آن در Horizon Forbidden West شروع کردیم. این اولین قدم بود؛ زیرا جزئیات موجود در دنباله همیشه با زیبایی‌شناسی نسخه اورجینال مطابقت نداشتند.

برای حل این مشکل، هر جزء از زمین را به دقت تنظیم کردیم و صیقل دادیم تا به‌طور دقیق با ظاهر و احساس بازی اورجینال مطابقت داشته باشد و در عین حال وضوح بصری Horizon Forbidden West را نیز حفظ کند. علاوه‌بر به‌روزرسانی تمامی بافت‌ها و اجزای زمین، ویژگی‌هایی مانند برف و شن تغییرشکل‌دهنده را نیز به بازی اضافه کردیم. تغییر شکل برف برای اولین‌بار در بسته‌الحاقی Frozen Wilds معرفی شد؛ اما در نسخه بازسازی‌شده می‌توانید این ویژگی را در خارج از آن منطقه نیز بیابید.»

در‌نهایت نیز اعلام شد که ریمستر Horizon Zero Dawn شامل نورپردازی ارتقایافته و بیش از ۱۰ ساعت موشن‌کپچر جدید برای مکالمات خواهد بود. این بازی در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات