بلوبر تیم دیگر بازی بد نخواهد ساخت

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
پروانه در بازی Silent Hill 2 Remake
Jacek Zieba، تهیه کننده استودیوی بلوبرتیم می‌گوید: «بله، ما قبلا سابقه ساخت بازی‌های بدی را در کارنامه داریم، اما دیگر می‌توانیم متحول شویم.»
تبلیغات

عرضه‌ی موفقیت آمیز نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 باعث شد تا سابقه‌ی کار استودیوی بلوبرتیم هم تا حد زیادی بهبود پیدا کند. البته کارنامه‌ی بلوبرتیم هم یک سری نقاط ضعف داشت که باعث شده بود عده‌ای به سرانجام این بازی شک کنند. اما به هرحال Silent Hill 2 Remake هم عرضه شد و اتفاقا با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شد تا در سه روز نخست عرضه‌ی خود، به آمار یک میلیون نسخه فروش برسد.

از طرفی این استودیو اخیرا از بازی جدید علمی تخیلی و سبک بقای Cronos: The New Dawn رونمایی کرد که برخلاف Silent Hill، یک بازی مولتی پلیر Co-Op خواهد بود. حالا به نظر می‌رسد که بلوبرتیم اعتماد به نفس خوبی نسبت به پروژه‌های پیش روی خود داشته و مدیران این استودیو معتقدند که دیگر دوران ساخت بازی‌های بد و ناموفق آن‌ها به سر آمده است.

Wojciech Piejko، کارگردان بازی Cronos: The New Dawn در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GameSpot، درباره این که بلوبرتیم چطور توانست خود را به کسانی که به موفقیت سایلنت هیل شک داشتند، ثابت کند، بحث و گفتگو کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که این موفقیت باعث تحول کلی استودیو، از جمله تیم کاملا مجزایی که روی Cronos کار می‌کند، خواهد شد.

منطقه کنار دریا بازی Silent Hill 2 Remake

وبسایت Gamingbolt به نقل از پیجکو در اینباره می‌نویسد: «سال‌های پیش از عرضه‌ی Silent Hill 2، دوران سختی برای اعضای تیم بود. اما به هرحال آن‌ها موفق شدند، یعنی ما موفق شدیم، تمام تیم بلوبرتیم به موفقیت رسید. حالا ما با روحیه بسیار خوبی که در استودیو حاکم است، می‌خواهیم نشان دهیم که واقعا چه کارهایی از دست ما ساخت است. که چطور می‌توانیم ایده‌هایمان را متحول کنیم.»

«آن‌ها توانستند یک بازی اسطوره‌ای و بسیار مهم را بازسازی کنند تا به این ترتیب یک کار غیرممکن را ممکن کنند. مسیر دستیابی به این هدف هم باوجود این حجم از تنفر و هجمه‌هایی که در اینترنت وجود داشت، مسیر بسیار سخت و چالش برانگیزی بود. فشار زیادی روی آن‌ها بود اما آن‌ها با آرامش توانستند نتیجه‌ی کار خود را به خوبی تحویل دهند. این دستاورد برای شرکت بسیار مهم است.»

Jacek Zieba، کارگردان و تهیه کننده Cronos: The New Dawn در ادامه اضافه کرد: «بلوبرتیم در نظر دارد تا در پروژه‌های آینده خود نیز روی ژانر وحشت تمرکز کرده و دیگر از ساخت بازی‌های بد پرهیز کند.»

«ما قصد داریم به عنوان استودیویی که تخصص ساخت بازی‌های ترسناک را دارد شناخته شویم. به نوعی می‌خواهیم جایگاه و نقطه قوت خودمان را در صنعت بازی پیدا کنیم و فکر می‌کنیم این کار را کرده باشیم و فقط باید روی تحول آن تمرکز کنیم. برای این منظور باید تصمیمات بزرگی را بگیرم. اعضای استودیو معتقدند که ما قبلا شاید بازی‌های بدی را هم ساخته باشیم، اما می‌توانیم در آینده متحول شویم.»

آنجلا خیره به چاقوی خونین در ریمیک Silent Hill 2

Piejko در ادامه خاطرنشان کرد که «ما تیمی را تشکیل دادیم که عاشق ژانر وحشت هستند و فکر می‌کنم دیگر به این سادگی نمی‌توانیم به سبک دیگری تغییر رویه دهیم. اگرچه که چنین تصمیمی هم نداریم.»

Silent Hill 2 برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. بازی Cronos: The New Dawn نیز قرار است در سال ۲۰۲۵ برای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن 5 عرضه شود. از طرفی به نظر می‌رسد که استودیوی بلوبرتیم روی بازی‌های دیگری از سری سایلنت هیل نیز درحال کار است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات