گزارش روز چهارم و نهایی گیمزکام آسیا ۲۰۲۴

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
قهرمان مسابقه استریت فایتر ۶ در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴
در آخرین روز از گیمزکام آسیا ۲۰۲۴، اتفاق‌های مهمی چون برگزاری مسابقه استریت فایتر ۶ و سخنرانی صداپیشه بالدورز گیت ۳ را داشتیم.
تبلیغات

نمایشگاه Gamescom Asia 2024 با برگزاری روی چهارم به پایان راه رسید. در ادامه مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین اتفاق‌های این روز از نمایشگاه.

نفر اول استریت فایتر ۶ در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴
زومجی - Koelnmesse Pte Ltd - game — the Association for the German Games Industry - gamescom asia 2024

برگزاری فینال مسابقات CAPCOM Pro Tour 2024

یکی از اتفاق‌های مهم روز چهارم، برگزاری فینال مسابقات CAPCOM Pro Tour 2024 بود. ۱۶ بازیکن استریت فایتر ۶ در این مرحله به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت Shuto از تیم کریزی‌راکون به مقام نخست دست یافت. این بازیکن جایزه ۱۰ هزار دلار آمریکا را دریافت کرد و جوایز حضور در مسابقات جهانی CAPCOM Cup 11 را هم به‌دست آورد.

پنل بالدورز گیت ۳ در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴
زومجی - Koelnmesse Pte Ltd - game — the Association for the German Games Industry - gamescom asia 2024

سخنرانی سازنده‌ها و صداپیشه Baldur’s Gate 3 در مورد این اثر

یکی از پنل‌های مهم روز چهارم، مربوط به بازی Baldur’s Gate 3 بود. جایی که اندرو وینکات، صداپیشه رافائل در این بازی همراه با وین چو، طراح ارشد کاراکتر، ویزنو ایراوان، طراح سینماتیک و توموکو چو، رییس استودیو لارین روی صحنه حاضر شدند و به صحبت در مورد این بازی موفق پرداختند. این سخنرانی بیش‌تری روی جنبه‌های هنری و سینماتیک بازی تمرکز داشت.

دیدار کازپلیرها با طرفداران در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴
زومجی - Koelnmesse Pte Ltd - game — the Association for the German Games Industry - gamescom asia 2024

برگزاری مسابقات کازپلی

کازپلی به‌طور کلی نقش پررنگی در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ داشت و در این راستا مسابقات نهایی آن هم در روز پایانی برگزاری شد. ۱۶ شرکت‌کننده در فینال مسابقه‌ها حضور داشتند و افراد معروف این حوزه شامل چارلز مابیا، وِرا چیمرا و آنجلوس، داور رقابت بودند. در نهایت چهار برنده انتخاب شدند و جایزه نقدی از ۲۰۰ دلار سنگاپور تا ۵۰۰ دلار سنگاپور را دریافت کردند. این ۴ نفر به شرح زیر هستند:

  • RamonsProps با کازپلی The Batman who Laughs از بازی Injustice 2
  • Milkymoo با کازپلی پرستار از بازی سایلنت هیل ۲
  • Jadeybugboo با کازپلی Briar از بازی League of Legends
  • Skye با کازپلی Satyr از Granblue Fantasy
استودیو لارین در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴
زومجی - Koelnmesse Pte Ltd - game — the Association for the German Games Industry - gamescom asia 2024

ملاقات طرفداران با افراد معروف و کازپلیرها

درست مثل روز سوم نمایشگاه، در روز چهارم هم امکان ملاقات طرفداران با افراد معروف در محل نمایشگاه فراهم شده بود. در این راستا اندرو وینکات یک بار دیگر با طرفداران دیدار کرد و کازپلیرها و تولید‌کننده‌های محتوایی چون Roxanne Kho، Zackt و Charess هم مشغول گپ و گفت با طرفداران و گرفتن عکس یادگاری شدند.

گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ تمرکز زیادی روی برقراری ارتباط بین گیمرها و افراد فعال در شاخه‌های مختلف صنعت بازی داشت.

در پایان نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴، جسیکا تن از برگزارکننده‌های ارشد این رویداد اعلام کرد که نمایشگاه امسال نقش مهمی در هرچه بهتر به‌تصویر کشیدن صنعت بازی و دستاورهای آن در شرق آسیا داشته است. وی همچنین اعلام کرد که جزییات بیش‌تری از رویداد سال آینده هم به‌زودی اعلام خواهد شد. تا آن زمان،‌ می‌دانیم که این رویداد قرار است بین روزهای ۳۰ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۵ در کشور سنگاپور برگزار شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات